به گزارش خبرنگار ایرنا علاالدین بروجردی عصردوشنبه در نشست با فعالان تولید و اشتغال که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: مشکل اصلی سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید کشور این است که بانکها به عنوان مشوق سرمایه داران برای سپرده گذاری در بانک ها به جای سرمایه گذاری در تولید و اشتغال عمل می کنند.
به گفته وی در کشور ما میزان سود بانکی بیشتر از سود تولید به دست می آید و این موضوع باعث رکود سرمایه گذاری و تولید شده است.
نماینده مردم بروجرد واشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رونق تولید و اشتغال در کشورنیازمند یک انقلاب بانکی است که در این راستا باید به صورت جهادی و عملی اقدام شود.
بروجردی اضافه کرد: کمتر خانواده ای در کشور وجود دارد که جوان تحصیل کرده بیکار درخانه نداشته باشد که این موضوع باید به صورت ریشه ای و با رونق تولید وایجاد اشتغال برطرف شود.
وی ادامه داد: دولت و مجلس باید با کارکارشناسی دقیق موضوع رونق تولید و ایجاد اشتغال را بررسی و به صورت ریشه ای این موضوع را رفع کنند.
وزیر صنعت، معدن وتجارت بازدید در سفر یکروزه خود به لرستان از صنعت فورآلیاژ ایران، کارخانه همارشتن الیگودرز، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا بازدید وازعملیات اجرایی فازسه شرکت دارویی بایرافلاک تولید کننده داروهای انسانی رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان، فرماندار بروجرد وجمعی ازمسئولان استانی وشهرستانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را دراین بازدید همراهی کردند.
7273/7190
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.