به گزارش خبرنگارایرنا محمد رضا نعمت زاده دوشنبه شب در نشست با فعالان تولید و اشتغال که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: هدف اصلی رونق تولید ارتقا رتبه کسب و کار در کشور است.
به گفته وی مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشورنرخ سود بالای تسهیلات بانکی است که باعث تعطیلی یا نیمه فعال شدن برخی از واحدهای صنعتی شد.
وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک ها را نباید به حساب دولت گذاشت اظهار کرد: شورای پول اعتبار نرخ سود بانکی را 18 درصد تعیین کرد ولی بانک ها نرخ ها را به نحوی محاسبه می کنند که سود تسهیلات بالا تر از 25 درصد می باشد که این تخلف است.
وی اضافه کرد: اگربرای نرخ سود بانکی در کشور تصمیم گیری جدی نشود بر ضد امنیت سرمایه گذاری عمل کرده ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رونق بازار سنگبری ها باید از صادرات سنگ خام جلوگیری کنند زیرا ارزش افزوده در بازار با صادر کردن بعد از فراوری محصول خام به دست می آید.
نعمت زاده افزود: صادرات کالای خام به صلاح کشورنیست براین اساس باید تلاش کنیم که با تغییر و فراوری کالاها ارزش افزوده ایجاد کنیم تا به تولید واشتغال در جامعه کمک کنیم.
وی اظهار کرد: عارضه دیگری که باعث رکود بازارداخلی و خارجی شد رکود ساخت و ساز مسکن بود که بازار سنگ در کشور را تحت تاثیر قرارداد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل مهم تعطیلی صنایع قدیمی بودن آنها است که باید در جهت توسعه و نوسازی آنها تلاش کنیم.
نعمت زاده گفت: برخی از کارخانجات نیز در اثر تحریم ها تعطیل شدند که در حال راه اندازی و فعالیت مجدد هستند.
وی ضمن انتقاد از فعالیت بانک های خصوصی کشوردر زمینه تولید بیان کرد: رونق تولید در کشور شرایط خوبی را دارد که دراین راستا بانک های دولتی کمک خوبی انجام داده اند.
وزیر صنعت، معدن وتجارت بازدید در سفر یکروزه خود به لرستان از صنعت فورآلیاژ ایران، کارخانه همارشتن الیگودرز، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا بازدید وازعملیات اجرایی فازسه شرکت دارویی بایرافلاک تولید کننده داروهای انسانی رونمایی کرد.
7273/7190
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی**انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.