به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکارخانه عظیم خودرو بروجرد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه واحد صنعتی عظیم خودرو نیازمند همکاری بانک صنعت و معدن است و انتظار می رود با حمایت های وزیر صنعت، معدن وتجارت اعتبارات مالی برای این واحد صنعتی جذب شود.
حسین گودرزی افزود: پروانه بهره برداری ماشین سازی عظیم خودرو در چهار روز اخیر با هدف افزایش تولید اخذ شد و زاگرس خودروی بروجرد هم اکنون به عظیم خودرو تغییرنام یافته است.
وی اظهار کرد: درسال 96 طرح توسعه این واحد صنعتی به صورت جدی دنبال می شود و در نیمه دوم امسال 300 دستگاه خودروی فوتون به صورت آزمایشی تولید و در سال 97 تولیدات این خودرو افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
مدیر کارخانه عظیم خودرو بروجرد بیان کرد: کاراستقرار خط جوش، خط رنگ و خط مونتاژ خودروی فوتون دراین واحد صنعتی انجام شده است.
گودرزی اضافه کرد: قرارداد رنگ آمیزی بدنه خودرو پادرا شرکت زامیاد منعقد شده است ودر تابستان امسال کاررنگ آمیزی بدنه وانت پادرا درعظیم خودرو بروجرد انجام می شود همچنین در حال بررسی و اخذ قرارداد رنگ آمیزی بدنه پراید در این واحد صنعتی هستیم.
وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست پروتون به نام عظیم خودرو و زاگرس خودرو سابق باقی بماند زیرا بر این اساس هر واحد صنعتی دیگری بخواهد در آینده پروتون تولید کند باید ازعظیم خودرو مجوز بگیرد.
مدیر کارخانه عظیم خودرو بروجرد تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید تلاش شود تا نام پروتون برای مردم بروجرد و لرستان باهدف کمک به کاهش بیکاری و افزایش تولید باقی بماند.
گودرزی با اشاره به بازدید مدیران ارشد پروتون و ارتباط با کشورمالزی گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی در آینده شاهد تولید خودروی پروتون در عظیم خودرو باشیم.
وی با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها مبنی بر تعطیلی عظیم خودرو و بیکار شدن کارگران این واحد صنعتی افزود: این کارخانه در سال 95 به دلیل کاهش ظرفیت با 92 کارگر فعالیت کرد که با اجرای طرح توسعه به زودی کارگران بازگشت به کار می شوند.
مدیر کارخانه عظیم خودرو بروجرد با بیان اینکه بیمه کارگران واحد تولیدی عظیم خودرو به روز پرداخت می شود، گفت: کارگران این واحد تولیدی وصنعتی حقوق و مزایای خود را نیز دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: این واحد صنعتی از سال 87 با توجه به تشدید تحریم‌ ها و قطع ارتباط با پروتون با مشکلاتی مواجه شد اما در سال ‌های گذشته با شرکت ‌های خودروسازی بسیاری در کشور همکاری‌ داشته است.
کارخانه عظیم خودرو در بخش اشترینان شهرستان بروجرد و در سه راهی بروجرد - ملایر - نهاوند قرار گرفته ‌است و از سال ۱۳۷۵ شروع به فعالیت کرد.
این شرکت با کارخانجات خوروسازی پروتون مالزی قرارداد داشت و خودروهایی با نام پروتون تولید می ‌کرداین کارخانه در دولت قبل در آذرماه سال ۹۱ به دلیل مشکلات مالی با کاهش تولید همراه بود.
با تلاش و پیگیری دولتمردان دولت تدبیر و امید مشکل این واحد صنعتی با واگذاری به عظیم خودرو برطرف شده و این شرکت ملزم شده است ظرف مدت 6 ماه از تمام ظرفیت تولید این کارخانه استفاده کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان، معاون استانداروفرماندار بروجرد وجمعی ازمسئولان استانی وشهرستانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را دراین بازدید همراهی کردند.
وزیر صنعت، معدن وتجارت بازدید در سفر یکروزه خود به لرستان از صنعت فورآلیاژ ایران، کارخانه همارشتن الیگودرز، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا بازدید وازعملیات اجرایی فازسه شرکت دارویی بایرافلاک تولید کننده داروهای انسانی رونمایی کرد.
3022/6052
خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.