به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سلامت منشا را پیشرفت مادی و معنوی انسان برشمرد و از نشانه های شکوفایی و درخشش هر ملت از آن یاد کرد.
نماینده ولایت فقیه در استان با اشاره به رساله حقوق اظهار داشت: یکی از حقوق انسان حقوق بدن است و برترین حق بدن حفظ سلامت است.این مساله آنقدر در اسلام اهمیت دارد که مومن بعد از اتمام فریضه های الهی صحت جسم را آرزو می کند لذا ما برای رشد تعالی و تقرب به خدا نیازمند نعمت سلامت هستیم.
امام جمعه خرم آباد تصریح کرد:البته رواج مسائل پزشکی و مبارزه با آسیب ها زمانی کارساز است که جامعه بیکار نباشد. دغدغه اشتغال خودش یکی از موارد عدم صحت جامعه است لذا در طراز حفظ سلامت، توسعه اشتغال نیز باید در دستورکار استان قرار گیرد.
شروط حفظ سلامت دانش آموزان
وی در امر تعلیم و تربیت و آموزش صحیح مدارس خاطرنشان کرد:محیط مدرسه در درجه اول باید سالم باشد و با وجود دانش آموزان بانشاط و سالم، آموزش باکیفیت تحقق پیدا می کند.
نماینده ولایت فقیه در استان شرط دوم موفقیت مدارس را در پایبندی دانش آموزان به ادای فریضه الهی نماز عنوان کرد و افزود: نماز دانش آموزان را از انواع بیماری های روح وجان مصون می دارد زیرا شخص مومن از هر چبزی که برایش ضدر دارد،حذر می کند و به یقین ایمان نگهبان سلامت است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی صدقه دادن را عامل سوم تضمین سلامتی عنوان کرد که در آیات و روایت نیز به کرات یادآوری شده است.
وی تکمیل کرد:انسان اگر حق مالی خدا را ادا کند همواره در سلامت است.اسلام دین اجتماعی ست فقط سلامتی و آسایش فردی مبنای رسالت اسلام نیست بلکه باید به فکر دیگران نیز باشیم و در قبال حفظ سلامت و مبارزه گزندهای اجتماعی نیز مسوولیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 627700
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.