به گزارش خبرآنلاین لرستان، کوروش ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در این همایش ضمن تبریک هفته سلامت بیان داشت:انسان موجودی دو وجهی دارای روح و روان و جسم است و همانگونه که جسم در خطر بیماری قرار دارد،روح و روان نیز ممکن است دچار اختلالات متعدد شود که بیماری های روح را دامن می زند.
دکتر ساکی تشریح کرد:خلق احساس افسردگی عامل خودکشی ست.هم اکنون به دنبال اختلالات اضطرابی شاهد شیوع بیماری افسردگی هستیم.افسردگی منجر به بی حالی، ضعف و ناتوانی شخص شده و گاه فرد بدون هیچ علت خارجی اقدام به خودکشی می کند. لذا باید با شناختن عوامل اضطراب زا و تنش زا و نیز افزایش تحرک و نشاط در اقشار مختلف جامعه از شیوع بیماری افسردگی ممانعت به عمل آورد.
توزیع قرص آهن و ویتامین دی در مدارس
بهرامی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه این همایش ابراز داشت:تحرک ضامن بقای انسانها است و تامین محیطی بانشاط و دارای تحرک از الزامات محیط آموزشی دانش آموزان است زیرا اعتقاد داریم جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که دارای افرادی سالم و سرزنده باشد.
بهرامی ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:مدارس هم از دانشگاه علوم پزشکی رضایت داشته و از لحاظ کیفیت سلامت در بالاترین سطح همکاری و تعامل قرار دارند به نحوی که کیفیت بهداشت و سلامت مدارس در بازدید سرزده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید قرار گرفته است.وی در این راستا از توزیع قرص ویتامین دی و قرص آهن در مدارس خبرداد.
معاونت سلامت آموزش و پرورش در خصوص حفظ محیط زیست و فعالیتهای مدارس خبر داد:با تلاش و همکاری پدر بلوط ایران، طرح کاشت درخت بلوط توسط هر دانش آموز از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.
وی خبر داد: در سال جاری 52و هزار 600 اصله نهال توسط دانش آموزان کاشته شده است و در راستای طرح سفیران سلامت نیز سی هزار سفیر سلامت در سطح مدارس آموزش دیده اند.
گفتنی ست در خاتمه این برنامه از مهندس مظفر افشار پدر بلوط ایران و مهندس سید محمد قاسمی از فعالان زیست محیطی و همچنین از ۹ خبرنگار و خبرگزاری های فعال استان نظیر مهر، خبرآنلاین،تسنیم، ،ایسنا و... در حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 627633
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.