به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: ایران اسلامی در آستانه 2 انتخابات بزرگ است که تاثیر بسزایی در سرنوشت ملت دارند.
وی بیان کرد: انتخابات از افتخارات بزرگ ملت ایران ومایه عزت و سربلندی کشوراست براین اساس باید با حضور حداکثری و با شور نشاط بالا درسلامت و امنیت کامل برگزار شود.
خطیب نماز جمعه بروجرد اظهار کرد: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و امنیت بالا کشور را در برابر تهدیدات دشمن حفظ می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به احرازصلاحیت 6 تن از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: همه افراد باید به قانون برگزاری انتخابات احترام بگذارند و در برابرقانون تمکین کنند در این راستا نیزهر کسی بنای تخلف داشته باشد نظام با او برخورد قاطع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه قانون انتخابات ریاست جمهوری در کشورنیاز به تغییر دارد ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حواشی تاسف باری همراه بود که باعث وهن نظام جمهوری اسلامی شده است.
امام جمعه بروجرد افزود: مجلس و دولت باید هرچه سریعتر قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کرده زیرا برگزاری انتخابات و ثبت نام باید طوری انجام شود که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به مبعث حضرت محمد(ص) گفت: پیامبراسلام هدیه بزرگ الهی به بشریت است وبا تمام وجود باید آیین بعثت را که مبتنی بر مکارم اخلاق و حسن معاشرت بوده را دریابیم و عمل کنیم.
وی اضافه کرد: آنچه که امروزاسلام را به جهان معرفی می کند حسن معاشرت و برخورد شایسته مسلمانان با کشورهای جهان است که متاسفانه دراین راستا با مشکل روبرو هستیم.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: پیامبر اسلام برای رساندن بشریت به ساحل امن به پیامبری مبعوث شد و بعد از او نیز فرزندان پاک و طاهرش این رسالت بزرگ را بر عهده گرفتند ودین اسلام را دربین جوامع مختلف ترویج کردند.
خطیب جمعه بروجرد با اشاره به جنایت تروریست های داعشی در فویه و کفریا گفت: دراین جنایت وحشیانه 120 تن از کودکان، زنان و مردان مظلوم به شهادت رسیدند که با سکوت مجامع بین المللی حقوق بشرهمراه شد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: این جنایت در حالی رخ داد که تروریست ها تعهد داده بودند امنیت این منطقه را ایجاد کنند ولی این اقدامات وحشیانه نشان داد که تروربست ها به هیچ قانون و تعهدی پایبند نیستند.
وی اظهار کرد: سکوت ننگین مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر نشان داد که آنها حامی تروریست ها هستند وحقانیت مبارزه با گروه های تروریستی درعراق و سوریه را ثابت کرد.
7190/7273
خبرنگار:علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.