به گزارش خبرنگار ایرنا الهام امین زاده روز پنجشنبه در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در دانشگاه لرستان افزود: با اصلاح قوانین و آئین نامه های سرمایه گذاری تلاش می شود سرمایه گذاری مستقیم در کشور افزایش یابد.
وی بیان کرد: قوانین و آئین نامه های سرمایه گذاری مستقیم برای مشارکت در تولید محصول ، انتقال فناوری و دانش برتر، استخراج مواد اولیه و انتقال فناوری و دانش فنی در این ارتباط باید اصلاح شوند.
امین زاده ادامه داد: در قانون سرمایه‌گذاری خارجی آئین‌نامه‌های وارده نیز اصلاح ‌و به ستاد فرماندهی اقتصادی ارائه‌شده چرا که اصل بر افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم است و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شامل خرید اوراق بهادار و سهام مخصوص کشور ما نیست.
به گفته وی ارتقا برندهای ایرانی به برندهای بین‌المللی نیز در سطح کشور پیگیری می شود.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید با اصلاح قانون سرمایه‌گذاری ریسک سرمایه‌گذاری در کشور کاهش ‌یافته و امینت آن در حوزه حقوقی و اقتصادی، پولی، مالی و ارزی افزایش یابد.
امین زاده ادامه داد :در حوزه صنعت توریسم ، حمل ‌و نقل، فولاد و کشاورزی نیاز به تأمین منابع مالی داریم که برای این سرمایه‌گذاری‌ها آمادگی اصلاح قوانین وجود دارد و درمجموع باید ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و امینت آن را در حوزه حقوقی و اقتصادی، پولی، مالی و ارزی افزایش داد.
وی همچنین با تاکید بر اصلاح قوانین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت بیان کرد: اصلاح ماده 6 این قانون در رابطه با تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی و موافقت هیئت سرمایه‌گذاری و تائید وزیر اقتصاد این قانون حذف‌ شده و علاوه بر آن محدودیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری خارجی در این قانون برداشته‌شده است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور شهروندی همچنین گفت:همچنین ماده15نیز مورد بازنگری قرارگرفت و اجرای این قوانین با اجازه سازمان سرمایه گذاری امکان پذیر شد.
امین زاده اضافه کرد: همچنین با توجه به محدودیت ایجاد شده توسط بند (د) قانون سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد حذف این بند داده شد.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری صبح پنجشنبه برای شرکت در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری لرستان، بهره برداری از پل جهادگران و شرکت در همایش حقوق شهروندی به لرستان سفر کرده اند.
بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان و دیدار با امام جمعه خرم آباد و نماینده ولی فقیه در لرستان از دیگر برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی می باشد.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.