امین جعفری- به‌راستی که فرهنگ به عنوان موتور محرکه جامعه و اقتصاد نیز به منزله‌‌ی توانمندی هرکشور در تامین معیشت مردم آن سرزمین، دو عامل حیاتی و ضروری برای رشد و توسعه به شمار می‌آیند. یقیناً رهبر معظم انقلاب، این تصمیم‌گیری و تاکید را با رصد اولویت‌های کشور تعیین و ابلاغ می‌نمایند.
نامگذاری شعار امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولیدواشتغال» نیزبیانگر این مهم است. ایشان در پیام نوروزی "اقتصاد مقاومتی" را عنوان کُلی مطرح می‌فرمایند و تولید و اشتغال را مطالبه‌ی خودشان و مردم می‌دانند.
همت مسئولان و اعتقاد وباور جامعه به توانایی‌ها و تولیدات داخلی یک طرف ماجرا است و آموزش و تربیت نیروی کار ماهر طرف دیگر! نیروی انسانی مجرب و متخصص به عنوان یکی از ابزارهای مهم و کلیدی در حوزه‌ی تولید به شمار می‌آید که در توسعه پایدار کشور نقش کلیدی ایفا می‌کند.
تربیت نیروی انسانی توانمند در تمامی تخصص‌های مورد نیاز جامعه، علاوه بر مهارت‌آموزی وایجاد اشتغال، توان تولید داخلی را افزایش می‌دهد و شکوفایی استعدادها را به‌همراه دارد.
در این میان، دانشگاه جامع علمی‌کاربردی که هر دو مقوله‌ی فرهنگ و اقتصاد را درحوزه‌ی فعالیت خود می‌بیند؛ باتوجه به تقاضامحوربودن رشته‌های مصوب و تحقیق و پژوهش بر اساس نیاز روز جامعه، می‌تواند در تحقق منویات مقام عظمای ولایت و ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی با رویکرد فرهنگی بسیارموثر و موفق باشد.
از این‌رو، رسالت خطیری که این دانشگاه در ربع قرن فعالیت به عنوان متولی نظام آموزش عالی مهارتی بر عهده دارد چشمگیرترمی‌شود. این مهم با برنامه‌ریزی و نظارت مستمروبکارگیری توان و تخصص نخبگان و صاحب‌نظران و همچنین ایجاد فضای گفتمان‌سازی و ارائه‌ی ایده‌های عملیاتی و کارآمد در حوزه‌ی مهارت و کارآفرینی به نتایج مطلوب‌تری خواهد رسید.
بر این اساس، یکی از راه‌های دست‌یابی به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضمن وحدت و وفاق ملی که خوشبختانه بارها در مقاطع مختلف شاهد آن بوده‌ایم، فراهم نمودن بستر مناسب برای آموزش و مهارت جوانان جویای کار خواهدبود که دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در این زمینه می‌تواند سرآمد نهادهای فعال فرهنگی، آموزشی و علمی کشور باشد.

روابط عمومی دانشگاه علمی‌کاربردی لرستان

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623193
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.