به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در کارگاه آموزشی توجیهی نخبگان لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: در سالیان اخیر مقام معظم رهبری در نام‌گذاری‌های شعار سال تأکید ویژه‌ای بر مسئله اقتصاد دارد که علت این است ‌در طول  سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که این مدل نظام را نمی‌پسندیدند و نمی‌پسندند به دنبال ایجاد خلل در روند پیشرفت مملکت بودند و هستند.

وی افزود: دشمن زمانی با کودتا، اختلاف‌افکنی بین گروه‎های قومی و قبیله‌ای، جنگ تحمیلی هشت ساله را برکشور تحمیل کردند که به نتیجه نرسیدند و هدف آنها این بود که نظام را از درون ساقط کنند که این امر مهم حوزه‎های فرهنگی و اقتصادی را در بر می‎گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه اگر اقتصاد و معاش از جامعه گرفته شود می‌تواند تمام شئون زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، عنوان کرد: دشمن اقتصاد کشور را نشانه‌ گرفته ‌و اگر به این مهم ضربه بزنند سایر شئون نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ما را از مسیر حرکت به سمت ارزش‎های والای انسانی باز می‌دارد.

وی بیان کرد: یکی از تأثیرات مسائل اقتصادی بر اشتغال است و اگر نتوانیم اشتغال جوانان جویای کار را تأمین کنیم این  مسئله که ظاهری اقتصادی دارد تبدیل به یک معضل اجتماعی می‌شود و اگر نتوانیم معضل اجتماعی را مدیریت کنیم تبدیل به یک معضل سیاسی می‌شود و اگر این دو دست به دست هم دهند و نتوانیم معضلات سیاسی را مدیریت کنیم این موارد تبدیل به امنیتی می‌شود که نظام را مورد هدف قرار می‌دهد بنابراین باید به دنبال رفع این علت و معلول‌ها باشیم.

خجسته‌پور راه حل مشکل اشتغال را در تولید دانست و گفت: ما باید تولید داشته باشیم تا با مشغول شدن افراد مشکل اشتغال حل شود.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های جدی گرفتن مسئله تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این زمینه باید آگاهی‌سازی به مردم انجام شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهارداشت: در بحث قاچاق کالا چون بخشی‌نگری می‌کنیم نتایج و تأثیرات آینده را در نظر نمی‌گیریم و فکر می‌کنیم که خرید کالای قاچاق به صرفه است.

وی افزود: اگر بازار خود را در اختیار کالاهای قاچاق قرار دهیم بدین معناست که تقاضا را رفع کرده‌ایم که به طور یقین دیگر نیازی به تولید آن کالا نیست.

خجسته‎پور با تأکید بر اینکه تقاضا برای خرید کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی شود، عنوان کرد: متأسفانه نگاه جامعه به قاچاقچیان مواد مخدر و کالا دو نگاه متفاوت است در حالی که ضرر قاچاق کالا برای جامعه کمتر از قاچاق مواد مخدر نیست.

وی بیان کرد: از آنجا که قاچاق کالا اثرات سویی بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی، بازار، تولید و اشتغال دارد، مقام معظم رهبری سال 92 در جریان تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرازی از صحبت های خود خطاب به دست‌اندارکاران  نظام به صراحت اعلام کردند که این کار واجب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: انتظار می‌رود مباحث قاچاق کالا به بطن خانواده‌ها کشیده شود و به اطرافیان خود آگاهی دهیم که در این زمینه  نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش و آموزش و دانشگاه‌ها وظیفه خطیری دارند.

خجسته پور تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری هر ساله شعاری را اعلام می‌کنند و اگر ما به  نصب بنر، تراکت و پلاکارتی اکتفا کنیم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم چرا که باید اقدام عملیاتی داشته باشیم.

وی اظهارداشت: راه ایجاد اشتغال تولید و استفاده از کالای داخلی است که البته تولیدکنندگان نیز باید استانداردهای لازم را رعایت کنند و کالاهایی را به بازار عرضه کنند که نه تنها قابل رقابت با کالای خارجی باشد بلکه بهتر و با کیفیت‌تر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود:  برخی از کالاها در داخل کشور تولید نمی‌شود که لاجرم نیازمند وارد کردن این کالاها هستیم که باید این کالاها نیز از مبادی رسمی وارد شوند تا حق و حقوق جامعه انسانی ما را بپردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622828
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.