به گزارش ایرنا، علیرضا کاکاوند روز سه شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان افزود: در گذشته بطور میانگین 180 روستا در این استان با تانکر آبرسانی می شد که با مجموعه اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم هم اکنون این تعداد به 14 روستا کاهش یافته است.
به گفته وی در خصوص ارتقای شاخص بهره مندی نیز در سال های قبل از 1392 افزایش رشد شاخص بهره مندی به میزان 9 دهم درصد در سال بود ولی از سال 92 تاکنون این رشد به 1/4 درصد در سال ارتقا پیدا کرده است بطوریکه در حال حاضر شاخص بهره مندی استان از آب شرب روستایی 83 و نیم درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری چهار و نیم درصد بیشتر است.
کاکاوند اضافه کرد: این در حالیست که در گذشته شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی در لرستان به میزان سه درصد کمتر از میانگین کشور بود.
مدیر آبفار لرستان افزود: در راستای ارتقای شاخص بهره مندی آب شرب روستایی برنامه هایی در دست اقدام است که تا پایان سال 96 این شاخص به 87 درصد می رسد.
وی گفت: استان لرستان به عنوان اولین استانی است که طرح وزارت نیرو مبنی بر اینکه تا پایان سال 1396 هیچ روستای بالای 20 خانوار فاقد آب نباشد در آن در حال اجرا است.
به گفته وی هم اکنون 32 روستای بالای 20 خانوار بدون آب در لرستان وجود دارد.
کاکاوند با اشاره به ارتقای رشد اعتبار مصوب در دولت تدبیر و امید گفت: اعتبارات مصوب دولت یازدهم در بخش آب و فاضلاب روستایی در مقایسه با دولت قبل 240 درصد رشد داشته است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شود.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.