به گزارش خبرآنلاین لرستان ،غلامرضا آقا میرزایی ظهر امروز در جلسه ساماندهی معتادان متجاهر استان که با حضور اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اولین آسیب اجتماعی کشور را مسئله اعتیاد و مواد مخدر دانست و اظهار کرد: در ابتدای برنامه ششم توسعه در همه کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر باید برنامه‌ریزی انجام شود تا در پایان هر شش ماه، پایان سال و درنهایت پایان برنامه ششم به آن اهداف و نقشه راهی که مشخص‌شده است برسیم.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه سالی پنج درصد و در نهایت در پایان برنامه 25 درصد باید کاهش مصرف و توزیع مواد مخدر را در استان داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر اقداماتی در استان انجام‌شده است اما از آنجاکه مانند درمان و مقابله نتایج آن آنی نیست انتقاداتی وارد می‌شود درحالی‌که نتیجه کارهای پیشگیری در بلندمدت مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته در کمیته فرهنگی پیشگیری مقرر شد در 12 استان موضوع توانمندی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در مراکز استان تحت پوشش قرار گیرد که آموزش‌وپرورش لرستان نیز این برنامه را در سه شهرستان خرم‌آباد، دلفان و بروجرد تحت پوشش قرار داد.

آقا میرزایی تصریح کرد: موضوع توانمندی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در سه شهرستان استان برگزار شد و برنامه‌ریزی‌ شده است تا این برنامه در هشت شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه برخی از ادارات استان هنوز برنامه حوزه پیشگیری خود را به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ارائه نکرده‌اند انتظار می‌رود برنامه سال 96 خود را تا اواخر اردیبهشت‌ماه امسال ارائه دهند تا بتوانیم بدون موازی کاری کارها را پیش ببریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه امسال آموزش 6‌ساعته پیشگیری از مواد مخدر ویژه کارکنان ادارات در استان برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه مصوب می‌شود سند جامع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر متناسب با برنامه 5‌ ساله سند جامع پیشگیری کشور تدوین شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری مواد مخدر باید به‌صورت ثابت در جلسات حضورداشته باشند، یادآورشد: شناسنامه یک‌ساله پیشگیری از مواد مخدر در حوزه استانی تدوین می‌شود.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620125
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.