به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، فرهاد شبیهی صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی احداث پست برق 230 کیلوولت شهرک اندیشه این شهر با ارائه گزارش از وضعیت توزیع برق در حوزه شهرستان بروجرد اظهار داشت: ظرفیت مصرفی شهرستان بروجرد از طریق هفت پست فوق توزیع بار به طول 240 کیلومتر خطوط تغذیه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش نسبت پیک‌بار در بروجرد افزود: شهرستان بروجرد در حوزه سرمایه‌گذاری دارای حدود 50 مگاوات ظرفیت آزاد است که می‌تواند مورداستفاده سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف صنعتی قرار گیرد که تحقق این مهم نیازمند حمایت مسئولان این شهرستان در روند احداث نیروگاه‌های موردنیاز برق مصرفی صنایع و دعوت از سرمایه‌گذاران آماده همکاری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با تشریح برخی پروژه‌های مهم بروجرد عنوان کرد: طرح مطالعاتی نیروگاه 500 مگاواتی در مرحله دعوت از سرمایه‌گذار است و در حوزه انرژی‌های تحدیدپذیر با جدیت دنبال می‌شود و مناطقی مورد ارزیابی قرارگرفته اما چالش مهم منطقه نبود زمین مناسب برای این نیروگاه‌ها به‌ویژه نیروگاه خورشیدی است تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی بابیان اینکه ظرفیت نیروگاه مقیاس کوچک «دی جی» این شهرستان بیش از 25 مگاوات است، بیان کرد: هم‌اکنون سه شرکت در حال فعالیت در این زمینه در شهرستان بروجرد هستند که بخشی از برق موردنیاز منطقه به این روش تولید می‌شود.

شبیهی 20 درصد پیک‌بار استان را در مربوط به این شهرستان اعلام کرد و گفت: بروجرد در پیک‌بار استان لرستان رتبه دوم را دارد و معمولاً پیک‌بار در خردادماه بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: سهم مصارف خانگی بروجرد به 43 درصد، مصارف صنعتی 34 درصد و حوزه کشاورزی به 12 درصد رسیده است که مصرف سهم صنعت مربوط به 10 صنعت بزرگ این شهرستان است و نشان می‌دهد گرایش این شهر به سمت صنعت بیشتر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر برق پایدار و احداث پروژه 230 ولت را از ملزومات این شهر برای تأمین برق موردنیاز صنایع دانست و تصریح کرد: این پروژه با تأمین اعتبار از محل منابع داخلی شرکت برق باختر با 45 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده ظرف مدت دو سال احداث می‌شود و تاکنون بیش از 16 میلیارد تومان در این نیروگاه بابت خرید ترانس هزینه شده و در حال حاضر با انجام طراحی‌های لازم روند عملیاتی آن انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: بخشی از منابع این نیروگاه توسط شرکت توانیر و بخش دیگری نیز از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 616440
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.