نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شرایط مساعدی برای سرمایه گذاری در استان نداریم.

محمدرضا ملکشاهی راد در جلسه کمیسیون عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اظهار داشت: ایجاد باور نسبت به توانمندی، یک نوع سرمایه گذاری است. وی با تاکید بر اینکه اول باید به این نتیجه برسیم که توانمند هستیم، گفت: ایجاد نگرش جدید هم یک نوع سرمایه گذاری است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنصر خلاقیت در ایجاد نگرش جدید تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولات مداوم دنیای امروز، ایجاد نگرش جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. ملکشاهی راد عنوان داشت: همیشه گفته ام پذیرای ایده ها و باورهای جدید و راهکارآفرین همگان هستم.

وی با توجه به جایگاه نمایندگی مردم خاطرنشان ساخت: جایگاه واقعی نماینده مجلس دخالت مثبت در قانونگذاری است و البته لازمه رسیدن به این جایگاه، باسواد بودن و آگاهی نماینده نسبت به مسائل گوناگون است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید رویکرد مطالباتمان را از فردمحوری به گروهی و اجتماعی تغییر دهیم تا به واسطه آن، رویکرد نمایندگان استان در مجلس هم تغییر پیدا کند و در نهایت باعث تاثیرگذاری بیشتر و بهبود شرایط جامعه شود.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه حاضرم همه وقتم را در اختیار افرادی قرار دهم که خلاقیت دارند و ایده پردازهای خوبی هستند، افزود: یکی از کارهایی که نخبگان می توانند انجام بدهند، ایجاد فضای مطالبه گری هدفمند است. وی افزود: در سالهای گذشته ۸۷ درصد بودجه عمرانی کشور به صورت ملی و تنها ۱۳ درصد آن به صورت استانی تصویب می شد که این امر به استان ها اجازه نمی داد بر اساس شرایط داخلی شان تاثیرگذار باشند و مشکلات شان را برطرف کنند، چون چیزی دست شان نبود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی درمجلس شورای اسلامی بیان داشت: خوشبختانه با تغییر نگرش در این زمینه، امروز بودجه استان از ۴۵۰ میلیارد تومان به ۹۴۷ میلیارد تومان رسیده است. ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایده هایی باشیم که عملیاتی هستند، عنوان داشت: بهتر است به جای ارائه انبوهی مطالبه متنوع، به دنبال ارائه چند مطالبه محدود کارشناسی شده باشیم و شرایط تحقق آن ها را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ترغیب سرمایه گذاران مشکل داریم، اظهار داشت: متاسفانه شرایط مساعدی برای سرمایایه گذاری در استان نداریم. نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چند نمونه موفق سرمایه گذاری در استان داشته باشیم، خود به خود پای سایر سرمایه گذاران هم به لرستان باز میشود. ملکشاهی بیان داشت: یکی از کارهایی که در همین زمینه باید در دستور کار قرار دهیم، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615921
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.