به گارش خبرنگار ایرنا فریدون خودنیا روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان با بیان اینکه خدمات دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با دوره های قبلی نیست،افزود :یکی از طرح های بی نظیر و قابل توجه شرکت توزیع برق لرستان اجرای طرح فهام است.
وی اظهار کرد: طرح سبز قرائت و پایش اطلاعات مصرف کنندگان انرژی به صورت دیماندی در لرستان به مدت سه ماه برای نخستین بار در سطح کشور انجام شد.
خودنیا با بیان اینکه این طرح تاکنون در استان های خراسان رضوی و لرستان انجام شده است،ادامه داد: اعتبار 100 میلیاردریالی این طرح از منابع شناور کشوری تامین شده است.
به گفته وی طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی با استفاده یک سرور ، تمام کارخانجات، چاه های آب کشاورزی ، ادارات و صنایع را که در لرستان هشت هزار نقطه هستند از طریق اینترنت رصد و اندازه گیری می کند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: خروجی این اندازه گیری کمک قابل توجهی در شناسایی و رفع مشکلات برق شبکه و تامین برق پایدار دارد.
خودنیا افزود:با اجرای این طرح به طور میانگین سالیانه حدود 30 میلیارد ریال صرفه جویی می شود.
وی با بیان اینکه بزودی با استفاده از این طرح سبز میزان مصرفی نیز به تلفن همراه صاحبان امتیاز ارسال خواهد شد گفت :در اجرای طرح فهام ، شرکت توزیع برق لرستان مورد تقدیر سازمان بهره وری انرژی ایران قرار گرفت.

**81 روستای لرستان در سال گذشته برق رسانی شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین گفت :برنامه سال 95 جهت برق رسانی روستای 36 روستا از بودجه شناور با اعتبار 70 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی در این راستا 82 روستا با اعتبار 230 ملیارد ریال تاکنون برق رسانی شده و روستای تنگ هفت با 65 کیلومتر مسیر صعب العبور با اعتبار 30 میلیارد ریال 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل خواهد شد.
خودنیا ادامه داد : از مجموع 700 میلیارد ریال اعتبار برق رسانی 600 روستای کشور حدود 17 درصد روستاها با اعتبار یک سوم کل بودجه کشور در لرستان برق رسانی روستایی شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت :تلاش می شود، در سال جاری روستاهای زیر 10 خانوار استان برق رسانی شود.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.