به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد بازوند صبح امروز در همایش روز قشر و تجلیل از هنرمندان عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس که در دفتر فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری حدود یک دهه نقشه راه همه آحاد ملت و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی را تعیین و به‌درستی پاشنه آشیل نظام مقدس جمهوری اسلامی را که اقتصاد است برای ما مشخص می‌کند.

وی افزود: همه کشورهای دنیا به دنبال، توسعه، ترقی و پیشرفت هستند و ایران اسلامی به‌عنوان کشوری که درحال‌توسعه است اگر بخواهیم نقشه راه مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم و عملیاتی کنیم موفق خواهیم بود.

مدیرکل صداوسیمای استان لرستان عنوان کرد: صاحب‌نظران توسعه هم توسعه جامعه‌محور را به‌عنوان یک رهیافت مطرح می‌کنند و هم توسعه نخبگان محور را که نخبگان هر کشور به دودسته نخبگان سیاسی یا ابزاری و نخبگان فکری تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: آنچه سبب شد در حوزه فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی بدرخشد این بود که  نخبگان سیاسی و نخبگان فکری هر دو تفکر بسیجی داشتند، تصمیم گیران و کسانی که در حوزه اجرا و عملیاتی به دنبال کار رفتن، تفکر بسیجی در درونشان نهفته بود و به دنبال ترویج این تفکر بودند.

بازوند تصریح کرد: جایی که تفکر بسیجی ورود پیداکرده کشور ما سربلند است، شهید تهرانی مقدم به‌عنوان پدر موشکی جمهوری  اسلامی یک بسیجی بود که هماهنگی کامل بین نخبگان فکری و سیاسی وجود داشت، شهدای گرانقدر هسته‌ای بسیجیانی بودند که دل درگرو فرهنگ، هنر، رشد، توسعه و ترقی ایران اسلامی داشتند و جان خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان می‌تواند در همه‌ هنرهای هفت‌گانه حرف برای گفتن داشته باشد و این بسیجیان می‌توانند تفکر بسیجی را در هنرهای هفت‌گانه رواج دهند و به اوج برسانند.

مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان گفت: لرستان خواستگاه و قطب موسیقی است، موسیقی لرستان، موسیقی فاخر است که باید موسیقی لرستان موسیقی جهت دهنده در بین آحاد ملت باشد.

وی اظهار داشت: به لحاظ نمایشی و تئاتر کارهای فاخر و ارزشمندی در لرستان انجام‌شده، سینما گران استان و لرستانی‌هایی که در عرصه ملی می‌درخشند، فیلم‌نامه نویسان و قلم‌به‌دستان خوب لرستان که در هرکجای این کشور فعالیت می‌کنند اگر در استان لرستان فرصت فراهم شود می‌توانند همت بیشتری داشته باشند.

بازوند افزود: در عرصه هنرهای تجسمی نیز برخی افراد کارهای ارزشمندی را انجام داده‌اند که می‌توانند تندیس یا سردیس شهدای ارزشمند را بسازند؛ در استان لرستان می‌توانیم  ورود پیدا کنیم به‌شرط اینکه بستر برای هنرمندان فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613545
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.