به گزارش خبرآنلاین لرستان، عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب دورود با ظرفیتی جمع آوری بالغ بر 32هزار متر مکعب در روز و با هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد ریال در مدت دوسال ساخته می شود.
ظرفیت پوشش تصفیه خانه دورود را جمعیتی بالغ بر 186 هزار نفر است. در ساخت این پروژه به طور متوسط 70 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
تصفیه خانه فاضلاب دورود در زمینی به مساحت 13 هکتار در جنوب شرقی دورود در محل معدن کارخانه سیمان واقع شده که در طراحی آن از فرایند لجن فعال از نوع پیشرفته MLE استفاده شده است.
احداث تصفیه خانه دورود شامل اجرای حوضچه های ورودی واحد آشغالگیری و اندازه گیری،اجرای سازه حوضچه تقسیم کننده فاضلاب،ایستگاه پمپاژ،ساختمانهای اداری،آزمایشگاه،تعمیرگاه،بلونردانه گیر و پست برق می باشد.
با اجرای این عملیات ، آب حاصل از فاضلاب دوباره بازچرخانی می شود و در بخش های مختلف از جمله صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که این در بحث کمبود آب بسیار حائز اهمیت است .
با توجه به اینکه فاضلاب دورود تا سد دز پیش می رود احداث این تصفیه خانه اقدام بزرگی در جهت بهبود محیط زیست منطقه است و تحول بزرگ زیست محیطی را ایجاد خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610494
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.