نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب‌های ۱۱ گانه و بی نظیر این شهرستان با ویژگی خاص نیازمند ثبت جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمیدرضا کاظمی در مراسم کلنگ زنی مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز پلدختر اظهار داشت: شهرستان پلدختر با ۳۸۶هزارهکتار مساحت و وجود تالاب های ۱۱گانه زیستگاه حیواناتی مانند سمندر لرستانی، ببر، پلنگ و بزکوهی است.

وی با بیان اینکه تالاب های ۱۱ گانه و بی نظیر این شهرستان با ویژگی خاص نیازمند ثبت جهانی هستند، افزود: کوه های این منطقه با این ویژگی و وجود زیستگاه های مختلف می طلبد که در منطقه شکار و صید ممنوع قرار گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ساله در این شهرستان شاهد آتش سوزی های متعدد و گسترده ای هستیم و با وجود مسیرهای صعب العبور و شیب تند این منطقه به راه اندازی پاسگاه اطفای حریق نیاز دارد.

کاظمی افزود: شغل اکثر مردم پلدختر و معمولان کشاورزی و منبع درآمد آنها رودخانه کشکان است که متاسفانه در بالا دست آن اقدام به کشت گیاهان آبدوست می شود که برای تغییر کشت به گیاهان غیر آبدوست در مناطق بالا دست نیاز است تدابیری اندیشیده شود.

وی به احداث سد معشوره اشاره کرد و گفت: احداث این سد برای مردم پایین دست این سد تهدید جدی محسوب شده که باید مورد مطالعه مجدد قرار گیرد تا حق مردم شهرستان پلدختر ضایع نشود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب ولی عصر (عج) این شهرستان یک تالاب فصلی است که مناسب اجرای طرح شیلات بوده و این موضوع به حمایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شیلات و مشارکت مردم نیاز دارد.

کاظمی ادامه داد: شهرستان پلدختر با وجود ۱۲ پست سازمانی در حوزه زیست محیطی و هفت نفر پرسنل نیازمند نیروی انسانی، تجهیزات، پاسگاه اطفای حریق و تقویت و توجه بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.