به گزارش ایرنا ، سیدحمیدرضا کاظمی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز پلدختر اظهار داشت: شهرستان پلدختربامساحت 386 هزار هکتار از نظرزیست محیطی با وجود تالاب ها وزیستگاه های سمندر لرستانی ، ببر ، پلنگ و بزکوهی دارای ویژگی خاصی است که نیازمند قرار گرفتن در منطقه شکارو صید ممنوع است.
وی افزود: با توجه به آتش سوزی های گسترده و متعدد و صعب العبور بودن این شهرستان نیاز به راه اندازی پاسگاه اطفای حریق دارد .
وی گفت: رودخانه کشکان در حوزه پلدختر و معمولان با توجه به غالب بودن شغل کشاورزی در این منطقه منبع و ممر درآمد مردم محسوب می شود اما متاسفانه در بالا دست رودخانه کشکان گیاهان آبدوست کشت می شوند که نیاز دارد با وجود خشکسالی و کمبود آب به جای این گونه ها ازکشت سایر گیاهان استفاده شود .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی سد معشوره را تهدیدی برای کشاورزی شهرستان پلدختر دانست و گفت: انتظار می رود احداث این سد که از نظر زیست محیطی مناطق پایین دست را تهدید می کند مورد مطالعه مجدد قرار گیرد تا حق مردم حوزه شهرستان پلدختر گرفته شود .
کاظمی به بحث تالاب های پلدختر اشاره کرد وافزود:تالاب فصلی ولی عصر (عج) منطقه مناسبی برای اجرای طرح شیلات است که نیاز به حمایت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و شیلات کشور و مشارکت مردم دارد .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که محیط زیست شهرستان پلدختر نیازمند تقویت است اظهار کرد: این شهرستان با وجود 12 پست سازمانی هفت نفر در آن مشغول خدمت هستند که از نظر نیروی انسانی تجهیزات و پاسگاه اطفای حریق نیازمند توجه است .
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.