غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آمار بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشته است ، ادامه داد : همچنین در این مدت 527 هزار تن در این استان اقامت داشتند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد رشد داشته است.
به گفته وی در تعطیلات نوروز تعداد یکهزار و 430 مورد بازدیدهای نظارتی از اماکن فرهنگی و اقامتی استان انجام شد و با همکاری 40 دستگاه مختلف و مساعدت و همکاری استانداری اقدامات مطلوب در راستای پذیرش مسافران نوروزی انجام شده است.
سلیمانی با اشاره به ظرفیت های مناسب لرستان در زمینه گردشگری اظهار کرد: هم اکنون 35 منطقه ویژه گردشگری، 12 روستای هدف مصوب گردشگری و 30 روستای پیشنهادی دارای قابلیت های گردشگری در استان از جمله نمونه هایی از ظرفیت های گردشگری در لرستان به شمار می روند.
وی افزود: در پایان سال 1395 و در آستانه نوروز 96 با افزودن 200 تخت اقامتی میزان و ظرفیت اقامتی استان با احتساب اقامتگاه های بوم گردی به 2 هزار و 371 واحد افزایش یافت.
سلیمانی بیان کرد: 132 واحد اقامتی از جمله هتل، مهانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه های سنتی و مجتمع های خدماتی بین راهی نیز به مسافران خدمات لازم را ارائه می دهند.
استان لرستان با توجه به داشتن ظرفیت های فراوان گردشگری و قرار گرفتن در محورهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور معبر و مقصد گردشگران نوروزی است.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.