از ساعات اولیه بامداد امروز مردم مناطق مختلف شهری و روستایی استان برای برپایی آیین سنتی سیزده بدر همراه با خانواده و سایر بستگان خود به نقاط خوش آب و هوا و سر سبز عزیمت کردند.
در این میان حرکت انبوه خودروهای سبک و سنگین که بر سقف آن سبزه ها مزین به روبان های رنگارنگ نهاده شده ، استقرار میهمانان نوروزی و مردم بومی در اطراف مزارع سرسبز و مناطق گردشگری حال و هوای خاصی به این استان بخشیده است.
در این میان برخی از خانواده ها نیز در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه حضور یافته و از برنامه های فرهنگی آن بهره مند شدند.
همچنین برخی از مردم که امکانات و وسیله نقلیه لازم را در اختیار نداشتند سیزده بدر را در بوستان های شهری سپری کردند.
طبیعت چهارفصل لرستان سرزمینی پر از آبشارها،چشمه ها، دریاچه ها وتالاب های منحصر به فرد که هرساله در ایام تعطیلات نوروز مورد بازدیدگردشگران و در روز طبیعت نیز پذیرای خیل عظیم گردشگران این استان خواهد بود.
آبشار بیشه، نوژیان، تله زنگ، آب سفید، وسراب کهمان،ونایی وگلدشت، قلعه سنگی، پارک جنگلی مخملکوه و شوراب، پارک جنگلی بلوران، تالاب های پلدختر پذیرای مردم لرستان در سیزدهمین روز از بهار سال 96 هستند.
استان لرستان علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی، دارای 168 بقعه وبارگاه امامزادگان است که بسیاری از مردم این استان علاقمند بوده که پایان تعطیلات نوروزی را در جوار بارگاه شاه زاده احمد، شاه احمد، امام زاده محمد، امام زاده بابا بزرگ نورآباد بگذرانند.
6060
خبرنگار: بهزارد سلاح ورزی **انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.