به گزارش ایرنا، حمید رضا طیبی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت افزود: امروزه اقتصاد دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت اقتصادهای دانش بنیان و متکی بر فناوری های پیشرفته است و می توان گفت اققتاد دانش بنیان ابزاری قدرتمند در اختیار کشورهای بزرگ دنیا است.
وی با بیان اینکه در ایران نیز باید به سرعت به سمت اقتصاد دانش بنیاد و تولید فناوری های مورد نیاز این شیوه از اقتصاد حرکت کرد اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در اقتصاد دانش بنیان ، کشاورزی دانش بنیان و متکی بر فناوری های پیشرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی همچنین گفت: یکی از برنامه ریزی هایی که در راستای توسعه جهاد دانشگاهی طراحی شده این است که همه واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بر اساس نیازهای ملی و بر اساس ظرفیت هایی منطقه ای که دارند باید فعالیت های شاخصی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان یکی از مراکز فعال در کشور است تصریح کرد: یکی از طرح های خوبی که امروز عملیات احداث آن آغاز می شود ایجاد مجتمع گلخانه ای است که با هدف تولید تجاری محصولات گلخانه ای و دسترسی به دانش هیبریدی گلخانه ای در شهرستان کوهدشت لرستان اجرا شده است.
طیبی گفت: طرح 10 هکتاری مجتمع گلخانه ای کوهدشت در 2 فاز اجرا می شود که فاز اول آن تا پایان مرداد ماه سال جاری و فاز دوم تا پایان سال 96 انجام می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر اهمیت دسترسی به دانش فنی حضور هیبریدی گلخانه ای گفت: طی توافقی که با معاونت فناوری و پژوهش وازرت جهاد کشاوری صورت گرفته است زمینه فعالیت جهاد دانشگاهی در این خصوص فراهم شده و در همین راستا مجتمع گلخانه ای کوهدشت نیز یکی از مراکزی است که می توان این نوع از فناوری در آن را توسعه داد.
وی گفت: مجتمع گلخانه ای کوهدشت بطور مستقیم از قابلیت اشتغالزایی برای حدود 60 نفر برخوردار است و بطور غیر مستقیم نیز سه تا پنج برابر این میزان ایجاد اشتغال می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه یکی از مشکلات در آموزش عالی عدم آمایش صحیح رشته های آموزشی با نیازهای جامعه است گفت: برنامه ریزی آموزش عالی باید بر مبنای نیاز استان و نیاز کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش عالی هر کجا نیاز بوده دوره های آموزش کارشناسی ارشد و دکتر ایجاد کرده است گفت: در استان لرستان نیز چنانچه نیاز وجود داشته باشد متناسب با نیاز استان برای دوره های کارشناسی ارشد اقدام خواهد شد.
1920/ 3210/6060
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.