احمد حیدری مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله خدمات ارائه شده در سال گذشته توسط اداره بهزیستی سلسله می‌توان به افتتاح کلینیک توانبخشی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال گذشته بهزیستی در استان لرستان نیز محسوب می شود.
وی با اشاره به افتتاح نمایندگی بهزیستی در بخش فیروزآباد اظهار کرد: همچنین در سال گذشته به 31 نفز از مددجویان تحت پوشش مبلغ 260 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و ازدواج پرداخت شد.
حیدری مهر عنوان کرد: برای حمایت از جامعه هدف تحت پوشش این اداره، سال گذشته، 357 مورد وسایل توانبخشی شامل تخت، تشک مواج، تشک ویلچر، سمعک و 610 میلیون ریال به 121 مددجو به عنوان کمک هزینه ایاب و ذهاب پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی سلسله با بیان اینکه 274 مورد بیمه خویش، کارفرمایی، جبران کارایی و بیمه زنان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: کمک‌هزینه سرمایه کار به تعداد 30 مورد به مبلغ 240میلیون ریال و کمک‌هزینه حق پرستاری معلولین ضایع نخاعی به تعداد 56 نفر و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال دیگر خدماتی بود که در سال 95 از سوی این اداره در شهرستان سلسله صورت گرفته است.
وی حمایت از خانواده‌هایی که دارای افراد معلول هستند را یکی از اولویت‌های این اداره عنوان کرد و افزود: در این راستا طی سال گذشته 20 مورد کمک‌هزینه نگهداری معلولین با هزینه‌ای بالغ بر 50میلیون ریال و کمک‌هزینه نگهداری فرزندان شبه خانواده 26 نفر به مبلغ 920 میلیون ریال پرداخت شده است.
حیدری مهر با اشاره به کمک‌هزینه نگهداری فرزندان چندقلو به تعداد 24 مورد و با هزینه‌ای بالغ بر 130 میلیون ریال، افزود: برای پیشگیری از معلولیت‌، تعداد 89 کارگاه پیشگیری برگزار و مبلغ 820 میلیون ریال نیز از محل مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی برای جامعه هدف در سال گذشته جمع آوری شد.
بیش از 2 هزار معلول در شهرستان سلسله تحت پوشش مجتمع بهزیستی قرار دارند و از خدمات ارائه شده توسط این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.