به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: بانک ‌های سپه، صنعت و معدن و ملت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری باید واحدهای تملیکی در اختیار خود را تعیین تکلیف و ظرفیت ‌های راکد را با پرداخت تسهیلات احیا کنند.
وی ادامه داد: سند عملیاتی شعار سال، برنامه عملیاتی صادرات غیرنفتی استان لرستان و تشکیل ستادی به دبیری اداره امور اقتصاد و دارایی تحت عنوان جذب سرمایه گذاری خارجی باید امسال انجام شود.
بازوند گفت: این سندها تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری باید تهیه و تنظیم شوند تا سرمایه ‌گذاری ‌ها و سهم دولت، بانک ها و بخش خصوصی مشخص شود.
وی افزود: موانعی بر سر راه سرمایه‌ گذاری در استان وجود دارد که باید به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری در شورای فرهنگ عمومی بررسی شوند.
استاندار لرستان گفت: سرمایه گذاری در استان لرستان نیازمند فعالیت بخش خصوصی است و بخش خصوصی باید حضور خود را برای رونق اقتصاد در استان پررنگ ‌تر کند.
وی با بیان اینکه در سال 95 سال سرمایه گذاری خوبی در لرستان صورت گرفت، افزود: باید از ظرفیت ‌های سرمایه گذاری موجود بیشتر استفاده کرد.
بازوند با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: دولت برای اجرای این شعار مصمم است.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به شعال امسال و عملیاتی کردن آن گفت: از سال 92 تاکنون موضوع اقتصاد و اشتغال در استان لرستان در اولویت بوده است
استاندار لرستان افزود: موانع سرمایه ‌گذاری در لرستان باید برطرف و مشکلات دسته بندی شوند و هر بخشی وظایف خود را برای رفع موانع موجود بداند.
وی حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری را لازمه تولید و اشتغال در لرستان دانست و اظهار کرد: تولید در گرو اشتغال و پیش درآمد آن سرمایه‌ گذاری است.
بازوند افزود: همه باید بسیج شوند و سرمایه گذاری به عنوان یک ارزش تلقی شود.
وی گفت: با توجه به فرمایشات رهبری در ابتدای امسال باید از مدیران انقلابی و پرکار در ادارات استفاده و بروکراسی در ادارات حذف شود.

** ٤٣١ مصوبه ستاد تسهیل در لرستان عملیاتی شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این نشست گفت: ٤٣١ مصوبه از ٧٢١ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان لرستان محقق شده است.
محمدرضا صفی خانی افزود: ٢٠١ مصوبه در دست اقدام، ٧٦ مصوبه دارای متقاضی و تنها ١٣ مصوبه انجام نشده است.
وی ادامه داد: ٤٠ هزار میلیاردو ٩٠٠میلیون ریال در قالب ٣٢٤ مصوبه در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان لرستان سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد: ١٤.٥ درصد تعداد پروانه بهره برداری در استان لرستان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده که یکهزارو 856 رقم سرمایه گذاری آن نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.
وی گفت: بیش از ٤٦ درصد از سرمایه گذاری های صورت گرفته در کشور در حوزه صنعتی در خصوص صدور پروانه بهره برداری در استان های خوزستان، البرز، اصفهان، تهران، زنجان و لرستان صورت گرفته است.
با توجه به انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع لرستان در راستای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار به صورت هفتگی برگزار می شوند.
در این جلسه واحدهای تولیدی پرورش مرغ گوشتی سلسله، پرواربندی گوساله کوهدشت، شرکت دهکده فنون کارخانه شیردایه ازنا، فرآورده‌های لبنی سلسله و خوش‌ طعم امین سلسله مورد بررسی قرار گرفتند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.