علی خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گشت ها با حضور فعال و مستمر در عرصه های کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز، تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی و باغی برخورد می کنند.
وی افزود: با توجه به احتمال فعالیت های سودجویانه در زمینه ساخت و سازها و خرید و فروش زمین ها که منجر به خردشدن آنها و زمینه سازی برای تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی می شود، تیم های ویژه ای برای حفاظت از زمین ها فعالیت دارند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: این تیم ها از تاریخ 25 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین ماه 96 در سطح استان لرستان فعال می باشند.
وی گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها، مسئولان امور اراضی و اعضای تیم های گشت های ویژه در سطح استان لرستان توجیه شده اند تا فعالیت های جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را با اولویت برخورد ارشادی و مشاوره لازم به منظور پیشگیری از تخریب زمین ها انجام دهند.
وی افزود: طبق قانون هرگونه تغییر کاربری، تفکیک زمین های کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و در صورت اقدام علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان برخورد قانونی می شود.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: این استان دارای حدود 800 هزار هکتار اراضی زراعی و 50 هزار هکتار باغ است که صیانت و حفاظت از آنها به عهده جهاد کشاورزی است.
وی افزود: این زمین ها غیرقابل جایگزین و زمینه ساز تولید و اشتغال در استان هستند لذا حفاظت و صیانت از آنها اهمیت زیادی دارد.
خادمی اظهار کرد: تاکنون 36 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان لرستان توسط تیم های حفاظت از زمین های کشاورزی در ایام نوروز شناسایی شده که 23 موردمنجر به توقف عملیات، 12 مورد اخطار کتبی و تشکیل پرونده قضایی شده و 2 مورد با حکم قضایی تخریب بنا صورت گرفته است.
وی همکاری و مشارکت مردم را برای حفظ زمین ها ضروری خواند و گفت: سامانه پیام گیر تلفنی 131 آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلفات احتمالی تغییر کاربری اراضی و هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در سطح استان است.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.