جعفر طولابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان دلفان 791 داوطلب مرد و 71 داوطلب زن هستند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 81 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای هفت چشمه و نور آباد و 791 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای سه بخش مرکزی، کاکاوند و خاوه داوطلب شده اند.
به گفته فرماندار دلفان در شهر نورآباد 60 نامزد متقاضی شرکت در انتخابات شورای اسلامی این شهر شده اند که از این تعداد 57 نفر مرد و سه نفر زن هستند.
وی افزود: 688 نفر از داوطلبان دارای سواد خواندن و نوشتن، 50 نفر دارای دیپلم، 19 نفر دارای مدرک کاردانی، 87 نفر دارای لیسانس، 24 نفر دارای کارشناس ارشد، 2 نفر دکترا و 2 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
فرماندار دلفان گفت: 225 روستای شهرستان دلفان شرایط لازم برای تشکیل شوراهای اسلامی را دارند که در مجموع این انتخابات در 70 درصد با تعداد 159 روستاها برگزار می شود که نسبت به دوره قبل 11 درصد رشد داشته ایم.
وی افزود: با پایان کار ثبت نام داوطلبان و طبق قانون انتخابات، بررسی صلاحیت نامزدها توسط مراجع قانونی، انجام و نتایج آن 24 فروردین ماه اعلام می شود.
به گزارش ایرنا ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه 95 شروع شد و 6 فروردین امسال پایان یافت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می شود.
شهرستان دلفان از سه بخش مرکزی، کاکاوند و خاوه و 2 شهرنورآباد و هفت چشمه و440 روستا تشکیل شده است.
این شهرستان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.
7270/3022
خبرنگار: علی معظمی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.