احمد نصرالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بازدید کنندگان درمدت مشابه سال گذشته هشت هزار و 93 نفر بوده است.
وی با بیان اینکه بازدید نوروزی قلعه فلک الافلاک از 28 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین ماه 96 ادامه دارد، پیش بینی کرد: آمار بازدید کنندگان نوروزی قلعه فلک الافلاک تا 150 هزار تن افزایش یابد.
مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: 98 نفر در 2 نوبت کاری به بازدید کنندگان قلعه فلک الافلاک خدمت رسانی می کنند.
وی افزود: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و 2 موزه باستان شناسی ومردم شناسی 25 هزار ریال است.
قلعه تاریخی فلک الافلاک بر بلندای تپه ای باستانی و در مرکز شهر خرم آباد واقع که از این اثر در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت، دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و قلعه فلک الافلاک یادشده است.
این اثر از یادگارهای شهر کهن شاپور خواست و بنای اولیه آن به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی برمی گردد.
موزه قلعه فلک الافلاک پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، موزه فلک الافلاک نام گرفته و شامل بخش های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستان شناسی می شود.
در تالار موزه مردم شناسی، عکس ها و ماکت های کوچک و بزرگ متعددی از شیوه ها و رسوم گوناگون زندگی مردان و زنان عشایر و روستایی در منطقه لرستان به نمایش گذاشته شده است.
وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزارو300 مترمربع، شامل هشت برج، 2 صحن و 300 جان پناه است که ارتفاع بلند ترین دیوار تا سطح تپه 23 متر و از سنگ آجر، خشت و ملات گچ و آهک در ساخت این اثر استفاده شده است.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.