به گزارش ایرنا علی کورانی فر پنجشنبه در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در هتل زاگرس بروجرد افزود: شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های متنوع و خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را دارا است.
به گفته وی شهرستان بروجرد و استان لرستان نتوانسته به خوبی از خدمات نظام استفاده کند و رفع این موضوع نیازمند توجه بیشترمسئولان است.
وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری توجه جدی به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی بروجرد ضروری است که در این راستا باید برای ورود بخش خصوصی جاذبه های متنوعی ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای احیا بافت تاریخی بروجرد باید توجه ویژه داشته باشد و با ایجاد زیر ساخت ها و کمک های مضاعف زمینه توسعه صنعت توریسم را دراین شهرستان ایجاد کند.
فرماندار بروجرد گفت: توجه ویژه به مسجد امام(ره)، آزاد سازی حریم مسجد جامع، بازسازی و مرمت دبیرستان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، احیا و بازسازی خانه های تاریخی بروجرد از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان نیز دراین نشست گفت: شهرستان بروجرد دارای 280 هکتار بافت تاریخی است و یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری درلرستان محسوب می شود.
غلامرضا سلیمانی افزود: در استان لرستان بیشترین بافت تاریخی مربوط به شهرستان بروجرد است که برای احیا و بازسازی آن نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای 400 اثر تاریخی مهم است که تاکنون 171 اثرآن ثبت ملی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان اضافه کرد: بروجرد به جز بناهای تاریخی دارای جاذبه های گردشگری طبیعی است که می تواند به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.