اسد عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: هم اکنون 297 روستای واجد برگزاری انتخابات شوراها در چهار بخش شهرستان خرم آباد وجود دارد که این روستاها از نظر جمعیتی یا 20 خانوار دارند و یا اینکه تعداد جمعیت آنها به 100 نفر می رسد.
وی افزود: همچنین انتخابات شوراهای شهر نیز در در چهار شهر خرم آباد، زاغه، بیرانشهر و سپیددشت شهرستان خرم آباد برگزار خواهد شد.
فرماندار خرم آباد با بیان اینکه برگزاری این دوره از انتخابات شوراهای با گذشته از نظر تعدا اعضای شورای شهر متفاوت است گفت:
با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر در کل کشور، در خرم آباد نیز تعداد اعضای شورای شهر از 13 نفر به 9 نفر کاهش پیدا می کند.
وی گفت: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات شوراهای روستایی نیز بنا بر سرشماری سال 1395 انجام می شود ؛ برخی از روستاها بر اساس آخرین آمار سرشماری از نظر جمعیتی ممکن است دچار تغییرات افزایشی یا کاهشی جمعیت شده باشند.
فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه در انتخابات دوره های قبلی سوء پیشینه لازم نبود گفت: ولی در این دور از انتخابات شوراها، داوطلبان متقاضی ثبت نام باید گواهی سوء پیشینه را از نیروی انتظامی و دادسراها تهیه کنند و برای ثبت نام ارائه دهند.
وی گفت: بنا بود بخشی از برگزاری انتخابات در مراکز استان ها بصورت الکترونیکی صورت گیرد که در لرستان به دلیل آماده نبودن زیرساحت های انجام این کار ، برگزاری انتخابات به همان روش سنتی انجام می شود.
عبدالهی اظهار کرد: تبلیغات کاندیداهای انتخابات شورها از هشت روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز می شود و 24 ساعت قبل از آن نیز باید متوقف شود که در این خصوص نیز جلسه ای با حضور کاندیداها بعد از اینکه صلاحیت آنها تایید شد برگزار خواهد شد تا در رعایت قانون انتخابات نهایت همکاری را داشته باشند.
وی گفت: ثبت نام از داوطلبان از امروز 30 اسفند ماه آغاز شد ه و تا 6 فرودین 96 ادامه دارد بعد از آن به مدت یک هفته از مراجع چهارگانه ثبت احوال، نیروی انتظامی ، دادگستری و اطلاعات سوابق افراد استعلام می شود.
فرماندار شهرستان خرم آباد افزود: بعد از یک هفته بررسی صلاحیت ها به مدت یک هفته انجام خواهد شد و در مرحله بعدی کسانیکه تایید نشوند می توانند به هیات نظارت بر انتخابات شوراها اعتراض کنند.
وی گفت: برگزاری انتخابات شوراها طرحی بزرگ و گسترده است که همه دستگاهها موظف به همکاری در برگزاری آن هستند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
1920
خبرنگار:مهری دریکوند**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.