به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری استان افزود: استان فارس با پنج هزار میلیاردو 570میلیون ریال، گلستان با چهارهزار میلیاردو 460میلیون ریال و استان لرستان با چهارهزارو 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری رتبه های اول تا سوم کشور را در ارائه تسهیلات رونق تولید به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: تعهد لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید با 324 طرح چهارهزارو 50 میلیارد ریال بود که اکنون چهارهزار میلیاردو 120میلیون ریال سرمایه ‌گذاری در استان صورت گرفته است.
استاندار لرستان عملکرد مدیران این استان را با توجه به شاخص‌ های به ‌دست‌آمده مثبت ارزیابی کرد و افزود: در پایان سال 95 باید گزارش برنامه ‌های اقتصاد مقاومتی و اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در لرستان به مردم ارائه شود.
وی گفت: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان لرستان بهترین ابزار برای انتقال عملکرد دستگاه های اجرایی هستند.
بازوند افزود: نماینده ولی فقیه در لرستان در نماز جمعه، تریبون را برای ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی در اختیار مدیران گذاشته است لذا باید از این فرصت استفاده کرد.
وی اظهار کرد: اگر مدیران دستگاه ‌های اجرایی عملکرد دستگاه ‌های خود را معرفی نکنند باید بگوییم در برنامه‌ های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده اند.
وی از اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یک رویداد بزرگ در کشور یاد کرد و گفت: دولت 22هزارمیلیاردو 500 میلیون ریال در این طرح به مردم کمک کرده است.
استاندار لرستان افزود: 23هزارمیلیاردو 500میلیون ریال وام ازدواج به 29 هزار نفر در استان لرستان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 37 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط بانک ها پرداخت شده است.
بازوند گفت: پیش‌ بینی شده است در بخش شیلات 27 هزار تن تولید ماهی داشته باشیم که 9 هزار تن در استان لرستان فقط مصرف می شود که میزان نسبت به جمعیت استان کم است.
رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان لرستان نیز در این همایش اظهار کرد: در سند آمایش استان لرستان در برنامه های اقتصاد مقاومتی 168 طرح کلان در قالب 663 طرح در نظر گرفته شده است.
علی هادی چگنی افزود: این طرح ها با مشارکت 51 دستگاه اجرایی و بانک ها با اعتبار 90 هزار میلیارد ریال در استان لرستان اجرا می شوند.
وی گفت: 70 درصد این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی اجرا شده که احیای ظرفیت های راکد در اولویت است.
وی همچنین با بیان اینکه 663 طرح در خصوص واحدهای تولیدی بوده است، افزود: قبل از دولت تدبیر و امید تنها 327 روستا گازرسانی شده بود که اکنون این تعداد به 347 روستا رسیده است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در ابتدای دولت تدبیر و امید 20 درصد بود و در پایان سال 95 با هفت درصد کاهش به 13 درصد رسیده است.
هادی چگنی نرخ مشارکت اقتصادی در ابتدای دولت را 34درصد خواند و این رقم را در پایان سال 95، 35 درصد دانست.
وی افزود: تراز تجاری استان لرستان در ابتدای دولت 310 میلیارد ریال بود که با 105 درصد افزایش به 350 میلیارد ریال در پایان سال 95 رسیده است.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.