به گزارش ایرنا سرهنگ منوچهر مرادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیشترین تلفات انسانی در معابر شهری مربوط به عابرین پیاده است، افزود: تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری در استان لرستان 70 درصد است که با میزان تلفات جاده ای این آمار به 65درصد می رسد.
وی بیان کرد: این میانگین در کشور 42 درصد بوده و در لرستان به 62 درصد افزایش پیدا کرده است.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه درصد تصادفات منجر به فوت در مراکز درمانی بالا است، گفت: تا پایان بهمن ماه شهرداری در هفت مورد از تصادفات در معابر شهری مقصر شناخته شده زیرا نقاط حادثه خیز منجر به تصادف را بهسازی نکرده است.
وی با انتقاد از حضور نداشتن شهردار در جلسات شورای ترافیک استان لرستانت افزود: عوامل شهرداری خرم آباد به مقوله ترافیک به عنوان یک مورد فرعی نگاه می کنند در حالیکه ضعف مبلمان شهری در سطح معابر مشهود است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز گذشته 2 درصد از ترافیک کشور و چهار درصد از تلفات انسانی در جاده ها سهم استان لرستان بوده است.
وی همچنین به همکاری 37 هزار دانش آموز همیار پلیس در لرستان اشاره کرد و افزود: همیاران پلیس با آموزش های ارایه شده در طول سال می توانند کمک بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشند چراکه والدین نسبت به رفتار فرزندان خود واکنش مثبتی نشان می دهند.
وی گفت: خودروهایی که در طول ایام تعطیلات مرتکب تخلف شوند، تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه شهرستان خرم آباد به سامانه کنترل هوشمند تخلفات مجهز نیست، افزود: در صورت اجرای طرح جامع حمل و نقل خرم آباد بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می شوند.
وی همچنین به شرایط و ضوابط مربوط به رانندگانی که به تازگی گواهینامه رانندگی را اخذ نموده اند اشاره کرد و گفت: این محدودیت ها در دستور العمل و آیین نامه جدید برای کسانی است که گواهی نامه پایه سوم را دریافت می کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: رانندگانی که به تازگی گواهی نامه گرفته اند تا سه ماه به تنهایی نمی توانند رانندگی کنند و باید یک نفر که دارای گواهی نامه پایه دوم یا سوم است در کنار آنان بنشیند و یا باید بیش از یک سال از پایان گواهی نامه او گذشته باشد.
به گفته وی این افراد از ساعت 12 شب تا پنج صبح و تا یک سال در خارج از شهر حق رانندگی ندارند مگر اینکه مسافت طی شده تا 25 کیلومتر در بزرگراه های شهرها باشد.
وی ادامه داد: باید علامت اخطاری راننده مبتدی(راننده جدید) در سمت راست جلوی خودرو و در سمت چپ شیشه عقب خودرو نصب شود.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.