به گزارش ایرنا محمود صادقی شامگاه چهارشنبه در همایش ایران فردا برای بررسی دستاوردهای دولت تدبیر و امید و چشم انداز سیاسی کشور در سالن همایش بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد با بیان اینکه رئیس جمهوری دولت را با تورم 40 درصدی همراه با رکود از دولت قبل تحویل گرفت اظهار کرد: دولت قبل نتوانست در اقتصاد حرکت و یا حتی شغل ایجاد کند تنها با تقسیم ثروت و منابع و استقراض از بانک ها 500 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت روجانی برجای گذاشت.
وی با بیان اینکه در سیاست خارجی هم در شرایطی بودیم که چندین قطعنامه بر علیه ایران صادر شده بود و هر لحظه ممکن بود مورد تهاجم دشمن قرار بگیریم اظهار کرد: در آن زمان ایران هراسی در دنیا موج می‌زد و اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته شده بود.
وی نابسامانی دیگر دولت قبل را مسکن مهر دانست و گفت: یارانه ای را هم که در دولت قبل برای مردم تعیین کردند مثل این بود که از از این جیب بر می داشتند و از آن جیب می دادند.
صادقی افزود: وضعیتی که دولت قبل به وجود آمد باید چند دوره بگذرد تا به حالت عادی برگردد.
وی افزود: خارج کردن دولت از وضعیت فوق العاده به وضعیت نسبتا عادی در حوزه‌های مختلف مهمترین کار این دولت است.
تماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارهای جهانی در 9 ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور را هفت و 2 دهم درصد اعلام می کند که این میزان بدون احتساب نفت و بیشترین رشد مربوط به حوزه کشاورزی است.
صادقی اضافه کرد: به دلیل توافق هسته ای توسط تیم ورزیده دیپلماسی و متخصص دولت از شرایط اجماع جهانی علیه ایران خارج شده ایم.
وی همچنین مهمترین دستاورد دولت آرامش و خروج از وضعیت ایران هراسی و ثبات در منطقه دانست و گفت: زمان تصدی بنده در وزارت علوم با سیل اعتراضات دانشجویان به دولت قبل مواجه بودیم.
به گفته وی دولت تدبیر و امید اهتمام زیادی به توافق ملی داشته این درحالیست که در دولت قبل همواره جنگ بین دولت و مجلس اصولگرا بود.
تماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادگاری دولت قبل را اختلاف در بدنه خود اصولگرایان دانست و گفت: در دولت روحانی گرایشات مختلف سیاسی و ائتلاف با اصولگرایان موج می‌زند.
وی ادامه داد: در انتخابات مجلس 94 برخی ها اعتقاد داشتند در لرستان هشت بر یک شدیم، باید دید آیا نامزدها برابر بود مگر خیلی از اصلاح طلبان را رد صلاحیت نکردند.
صادقی همچنین گفت: در انتخابات ریاست جمهوری 96 اصلاح طلبان با کاندیداتوری مشترک می‌آیند که باید حمایت شوند.
به گفته وی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در چهارچوب نظام و تبعیت از رهبری حرکت می‌کنند و شوراهای اسلامی شهر و روستا در منافع ملی باید انسجام بیشتری داشته باشند.
تماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای انتخابات برای ورود هر کسی باز است و ما مخالف نیستیم که چه کسانی بیایند.
وی در ادامه گفت: عده ای که تشت رسوایی مالی آنها مشاهده می شود در خیابان به راه افتاده و ادعای کاندیداتوری می کنند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.