به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز یکشنبه در دیدار کارکنان منابع طبیعی که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد افزود: این حرکت مردم درکاشت درخت باید استمرار پیدا کند زیرا رهبر معظم انقلاب نیز در این روز درختی غرس می کنند.
به گفته وی روند تخریب محیط زیست بسیار خطرناک است زیرا بحران زیر گردها و پدیده گرد وغبار زندگی مردم خوزستان را مختل کرد و اگر این موضوع به زودی رفع نشود ممکن دیگر استان های کشور نیز تحت تاثیر این معضل زیست محیطی قرار بگیرند.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: تخریب محیط زیست باعث مشکلات زیر گردها شده است و برای تخریب محیط زیست هیچ چاره ای اندیشیده نشده براین اساس ممکن است دولت نتواند مشکلات پیش رو در زمینه ریزگردها را حل و فصل کند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: متاسفانه درامرمبارزه ریزگردها کار مثبتی تاکنون انجام نشده است.
وی اضافه کرد: دستگاه های دولتی مرتبط نیز درجلوگیری از تخریب محیط زیست کاری انجام نداده اند و برای فرهنگ سازی حراست و حفاظت ازعرصه های ملی کارمهمی انجام نشده است.
امام جمعه بروجرد گفت: درسطح ‌کلان کشوراقدام اساسی در حوزه تخریب جنگل ها انجام نشده است و کسانی نیز که به تخریب جنگل ها و مراتع دست می زنند برخوردی قاطع با آنان نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه منابع طبیعی با کمبود منابع مالی و انسانی روبرو است گفت: با امکانات کم و کمبود نیروی انسانی نمی شود به خوبی از عرصه های منابع طبیعی محافظت کرد.
وی اظهار کرد: دستگاه قضایی نیز برای مبارزه با تخریب کنندگان منابع طبیعی باید قاطع برخورد کند و در مقابل تخریب کنندگان محیط زیست و منابع طبیعی محکم ایستادگی کند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در حوزه فرهنگ سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: تا زمانی که مردم را نسبت به حفظ منابع طبیعی حساس نکنیم در این عرصه مشکلاتی وجود خواهد داشت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز گفت: هفته منابع طبیعی امسال با شعار همگی همیار طبیعت باشیم برگزار خواهد شد.
امیر ثقلینی افزود: شهرستان بروجرد دارای 96 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی بوده که بیشترآنها مراتع است.
به گفته وی10 هکتار از اراضی منابع طبیعی در قبال 15 پرونده پیگیری و خلا ید انجام شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون تعداد 125 فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده که میزان تصرف بیش از 240 هکتار می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بروجرد اضافه کرد: شهرستان بروجرد با بیش از هفت هزار نفرهمیار طبیعت رتبه اول استان را در این زمینه کسب کرد.
ثقلینی گفت: امکانات منابع طبیعی بروجرد برای پوشش کامل و حفظ و نگهداری مراتع کمبود داریم و این موضوع باید بررسی شود.
7273/7190
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.