برزو الیاس زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و 174 خانوار تحت حمایت مداوم و از مستمری ماهیانه برخوردار هستند که هر ماه مبلغ 701 میلیون و 650 هزار ریال از اعتبارات بهزیستی برای این مددجویان هزینه می‌شود.
وی افزود: مابقی خانوارها با توجه به نوع و شدت معلولیت از خدمات و حمایت‌های غیر مستمر شامل کمک هزینه‌های نقدی ، لوازم منزل، وسایل بهداشتی و توان‌بخشی و سایر تسهیلات موجود در ساختار بهزیستی بهره مند هستند.
وی به شرح برنامه‌های 9 ماهه سال جاری اداره بهزیستی در خصوص خدمات به جمعیت تحت پوشش اشاره کرد و گفت: این اداره در طرح پیشگیری از تنبلی چشم حدود پنج هزار کودک از مجموع پنج هزار و 800 کودک سه تا 6 ساله ساکن شهرستان را مورد معاینه قرارداده است.
رییس اداره بهزیستی پلدختر همچنین گفت: در جهت جلوگیری از معلولیت های قابل پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان در طرح آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت‌ها، طی برگزاری بیش از 100 کارگاه (کلاس) بالغ بر سه هزار تن از مادران و اولیاء در سطح شهر و روستا را آموزش داده است.
به گفته وی در قالب طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، اعتیاد و پیشگیری از ایدز نیز 25 کارگاه در سطح مدارس، محلات و روستاها برگزار شده است.
شهرستان پلدختردر 120 کیلومتری جنوب غربی شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.