به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می شویم، جنب و جوش و هیجان مردم و حضور آن ها در بازارهای فروش برای خرید مایحتاج مورد نیاز نوروز نیز افزایش می یابد.
در این ایام بازارهای فروش از رونق و لطف خاصی برخوردار هستند به گونه ای که حتی اگر شخصی قصد خرید هم نداشته باشد، تنوع اجناس و شور و هیجان بازار وی را به خریدی هر چند جزیی و کوچک می کشاند.
بازارهای نوروزی همواره از شکوه خاصی برخوردار هستند، بازارچه های خرید، برپایی نمایشگاه ها و حضور فروشندگانی که لوازم خود را برای فروش در گوشه و کنار معابر پهن کرده اند و می کوشند تا با صدای رساتر توجه خریداران را به سوی اجناس خود جلب کنند علاوه بر اینکه بر رونق و لطف بارار می افزایند فرصتی برای تنوع و خریدی بهتر و متناسب با بودجه خریداران را نیز فراهم می آورند.
اما آنچه در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تشویق مردم و آگاهی دادن به آن ها برای خرید کالاهای داخلی است زیرا ایام نوروز همواره از ایامی است که بیشترین خریدهای خانوارها در این ایام انجام می شود.
بازار نوروزی شهر الشتر همچون سایر شهرها این روزها حال و هوای دیگر دارد، از تکاپوی خانوارها برای خرید گرفته تا تکاپوی فروشندگان برای فروش اجناس و رنگارنگی بازار همه جلوه هایی از فرارسیدن نوروزی هستند که تبلیغات کافی و آگاه کردن شهروندان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای خرید کالاهای ایرانی می تواند نویدبخش سالی خوب و امیدوارکننده برای اقتصاد کشور باشد.
یکی از بانوانی که به همراه فرزندان خود برای تهیه لباس به یک مرکز خرید الشتر مراجعه کرده است، در این باره اظهار کرد: خریدار به دنبال کالای باکیفیت و با قیمت مناسب است و اگر تولیدکنندگان ایرانی این 2 مقوله را در تولید مدنظر داشته باشند خریداران قطعا طالب کالای تولید داخل خواهند شد.
زهرا موسیوند با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای داخلی، عنوان کرد: خوشبختانه کالاهای داخلی در سال های اخیر از کیفیت بیشتری برخوردار شده اند اما شاید آن گونه که باید تبیلغات مناسبی برای بیان کیفیت های کالاهای داخلی در مقایسه با انواع خارجی و آگاه کردن مردم صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ کالاهای داخلی، خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است که با توجه به همه گیر بودن و بهره مندی اکثر خانواده ها از این فضا، می توان از این ظرفیت خوب در راستای آگاهی دادن به مردم و بیان کیفیت های کالاهای داخلی تبلیغات گسترده و خوبی انجام داد.
این شهروند الشتری افزود: رسانه ملی ظرفیتی عظیم است که با جهت دهی به تبلیغات آن و پخش انواع فعالیت های آگاهی بخش برای استفاده از کالاهای داخلی و نقش مردم در استفاده از این کالاها در شکوفایی اقتصاد کشور، می تواند خدمات خوبی را ارائه دهد.
یک فروشنده لوازم خانگی نیز در این باره گفت: خوشبختانه چند سالی است که خرید کالاهای داخلی از سوی مردم افزایش یافته است با اینحال هنوز نیازمند آگاهی بخشی بیشتری در این حوزه به مردم هستیم.
رسول کاکولوند با اشاره به نقش مردم در حمایت از تولیدات داخلی، عنوان کرد: قطعا مردم با خرید کالاهای داخلی می توانند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور و تکیه بر توان داخلی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خریداران اجناس خارجی، کیفیت کالای خارجی را بهانه ای برای خرید خود عنوان می کنند، خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه اکنون کالاهای تولید داخل به همان میزان یا حتی بیشتر از کیفیت مورد نظر خریداران برخوردار هستند اما متاسفانه نگرش مردم نسبت به این مقوله آنچنان که باید تغییر نکرده است.
کاکولوند با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به مردم توسط رسانه ها، تصریح کرد: مردم به تبلیغات رسانه ها بسیار توجه می کنند و اگر تبلیغات مناسبی برای کالاهای داخلی صورت بگیرد و مردم نیز از مزایای استفاده از تولیدات داخلی آگاه شوند قطعا شاهد رشد خوبی در این حوزه خواهیم بود.
این فروشنده الشتری با اشاره به اینکه مردم کیفیت کالای خارجی را دلیل خرید خود می دانند، افزود: متاسفانه این موضوع باعث شده که بعضی از تولیدکنندگان داخلی تولیدات خود را برای فروش با برندهای خارجی به بازار عرضه کنند.
وی با بیان اینکه کالاهای داخلی متناسب با توانمندی های کشورمان تولید می شوند، عنوان کرد: در حال حاضر کالاهایی در کشور تولید می شود که به صراحت می توان بهتر از کالاهای خارجی و قابل رقابت با آن ها دانست تنها باید تبلیغات خوب و آگاهی بخشی وسیعی برای آن ها صورت داد.
فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه مصرف کالای داخلی یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: متاسفانه شیوع مصرف کالاهای خارجی چرخ های صنعت کشور را در سال های اخیر با چالش های جدی روبرو ساخت.
قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به اینکه مصرف کالای داخلی باعث می شود که نیروی انسانی بیشتری در کشور به فعالیت مشغول شوند، عنوان کرد: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در کشور، توسعه تولیدات داخلی و تکیه بر مصرف کالاهای داخلی است.
فرماندار سلسله با تاکید بر اجرای سیاست های بازدارنده ورود کالاهای غیر ضروری خارجی به کشور، خاطرنشان کرد: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید محصولات خود را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند تا بتوانند رضایت خریداران را برای خرید کالاهای داخلی فراهم آورند.
فلاح نژاد با تاکید بر لزوم اجتناب از مصرف کالاهای قاچاق، تصریح کرد: باید این فرهنگ در میان شهروندان گسترش یابد که مصرف کالاهای خارجی و قاچاق منجر به بیکاری جوانان ایرانی می شود.
وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولیدات داخلی حمایت کرد، اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی موجود در کشور راهی جز خودباوری و تکیه بر توان داخلی ندارد لذا مصرف کالای ایرانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
امام جمعه الشتر نیز با بیان اینکه مصرف کالای خارجی نتیجه‌ای جز بیکاری و به تبع آن مشکلات و معضلات اجتماعی برای جوانان و جامعه ندارد، اظهار کرد: باید مصرف کالای داخلی در کشور فرهنگ سازی و نهادینه و در راستای تقویت صنعت و تولید داخلی تلاش شود.
حجت الاسلام سید سجاد موسوی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی و افزایش فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: مردم باید از تولیدات داخلی در مصارف خود استفاده کنند.
امام جمعه الشتر با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت همگانی است، تصریح کرد: در این راستا تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند تا رضایت خاطر خریداران را فراهم کنند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.