به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله فلاح نژاد روز یکشنبه در دیدار با کارکنان منابع طبیعی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری افزود: حفظ منابع طبیعی نیازمند توجه به توسعه سایر بخش هاست و یکی از بخش هایی که در این راستا بسیار تاثیرگذار است، گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل است.
وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان سلسله از مجموع 266 روستای شهرستان، 191 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند اظهار کرد: با گازرسانی به روستاهای قلایی ، بسطام و کاکارضا کمک فراوانی به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دراین شهرستان خواهیم کرد.
فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه در فصل بهار شاهد کوچ عشایر از سایر استان ها هستیم که این امر باید برنامه ریزی شده باشد تا مانع از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شود، عنوان کرد: استان لرستان در زمینه اطفای حریق با برنامه ریزی ها رتبه اول کشور و شهرستان سلسله نیز رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
فلاح نژاد با اشاره به لزوم گفتمان سازی و فرهنگ سازی در زمینه صیانت از منابع طبیعی، افزود: منابع طبیعی ثروت عمومی است و همه باید تلاش کنند تا این ثروت ملی حفظ شده و به نسل های آینده انتقال داده شود.
وی اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و طرفداران محیط زیست در روند کمک به پایداری محیط زیست می توان شاهد موفقیت شد.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
مهمترین اخبار لرستان، ایران و جهان را در کانال اخبار ایرنا لرستان به نشانی @IRNALORESTAN در 24 ساعت شبانه روز دریافت کنید.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.