به گزارش ایرنا محمد فرهادی روز شنبه در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن استانداری افزود: همچنین طرح های تحقیقاتی زیادی بین دانشگاه های ایران و فرانسه منعقد شده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن با مسائل و مشکلات زیادی در حوزه سیاست خارجه مواجه بود ولی در این شرایط صادرات نفت از 800 هزار بشکه به 2 میلیون و 800 هزار بشکه رسید.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خودکفایی گندم، ارتقای کیفیت محصولات و حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین را از اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید دانست و افزود: اکنون 51 هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می کند.
وی با بیان اینکه 417 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان ایران در سه سال گذشته بوده است، گفت: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای در برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
فرهادی افزود: متاسفانه در بخش مهارتی در کشور دچار ضعیف هستیم که برخی از دانشگاه ها باید رفع این مشکل را به صورت جدی پیگیری کنند.
وی با تاکید بر لزوم جهت دار و ماموریت گرا بودن آموزش عالی اظهار کرد: سال گذشته 600 رشته تحصیلی بازنگری شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آمایش آموزش عالی کشور در 10 منطقه برگزار می شود که این مناطق متناسب با رشته های تحصیلی شناسایی و طبق نیازهای جامعه و منطقه برطرف می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان باید بیش از پیش با دستگاه ها در تعامل باشد، گفت: برای رفع کمبود خوابگاه دانشجویان بررسی هایی شده و اقداماتی در این زمینه می شود
فرهادی افزود: در حال حاضر 95 دانشگاه با صنایع نظامی و دفاعی و دانشگاه های زیربط در ارتباط هستند و در ارتباط با وزارت نفت، 13 محصول پایین دستی با 9 دانشگاه و سه شرکت نفتی ارتباط دارد.
شرکت در نشست شورای اداری لرستان، بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی شماه 2 دانشگاه لرستان، بهره برداری از بیمارستان تخصصی دامپزشکی و طرح گازرسانی در دانشگاه لرستان از جمله برنامه های سفر یک روزه فرهادی به لرستان بودند.
3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.