به گزارش خبرنگار ایرنا،کوروش ساکی روز شنبه در شورای اداری با حضور وزیر علوم، تحقیات و فناوری افزود : پیش از دولت تدبیر و امید بیمارن از سرگردانی در بیمارستان ها رنج می بردند و نبود زیر ساخت، وجود بازارهای قاچاق دارو و زیرمیزی از عمده ترین مشکلات پیش روی بیماران بود.
وی با بیان اینکه در این دولت طرح تحول سلامت حرکت عظیمی بوده است،ادامه داد:از اردیبهشت 93 این طرح آغاز و 2 هزار و 140 میلیارد ریال اختصاص اعتباری به استان تعلق گرفت.
ساکی بیان کرد :در این مدت 51 هزار زایمان طبیعی در لرستان صورت گرفته است وسزارین 15 درصد کاهش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه 60 درصد بیمارستان های کشور قدیمی هستن،ادامه داد:تاکنون 700 میلیارد ریال در راستای تعمیرات بیمارستان های استان هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به حضور متخصصین بر بالین بیمار در بیمارستان ها و50 پزشک مقیم در بیمارستان استان اشاره کرد.
به گفته وی در حال حاضرحمایت از پزشکان متخصص در دستور کار است و بیش از 300 پزشک مقیم در مناطق محروم استان هستند.
ساکی بیان کرد: در حال حاضر لرستان جزء پنج استان بهره بردار از پایگاه هوایی در کشور است.
به گفته وی یک هزار و 40 میلیون ریال تجهیزات بیمارستانی در این استان خریداری شده است و در حال حاضر یک هزار و 800 تخت در سطح استان وجود دارد .
ساکی ادامه داد :به ازای هر یک هزار نفر یک تخت در استان وجود دارد در حالیکه میانگین کشوری حدود 1.5 تخت است.
به گفته وی یک هزار و 335 تخت اضافه خواهد شد و تعداد تخت های بیمارستانی استان 94 درصد افزایش خواهد یافت.ساکی تاکید کرد :حضور خیرین سلامت در این استان انقلاب عظیمی بوده است و اعتبار استان از 150 میلیارد ریال به 850 میلیارد ریال رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد :550 میلیارد ریال حوزه های مشارکت های اجتماعی در استان درعرصه یمارستان سازی و فضا سازی کمک کرده اند.
این خبر تکمیل می شود...
7274/3210
خبرنگار :محمد یاراحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.