به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: 700 تن پرتغال و 200 تن سیب تا 15 اسفندماه توسط سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان لرستان برای توزیع در ایام نوروز تامین می شود.
وی بیان کرد: توزیع میوه شب عید از 20 اسفند ماه 95 تا 20 فروردین 96 انجام می شود و قیمت فروش میوه های شب عید حداقل 15 درصد زیر قیمت بازار با مصوبه کمیته کارشناسی این حوزه خواهد بود.
بازوند ادامه داد: توزیع گوشت مرغ منجمد در مقاطع مورد نیاز و با صلاحدید کمیته کارشناسی تنظیم بازار صورت می گیرد ونرخ توزیع برنج در استان براساس ابلاغیه 25 بهمن 95 از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور با قیمت 35 هزار ریال صورت خواهد گرفت.
به گفته وی امکان حضور تعداد محدودی از بازاریان پاساژ قائم در نمایشگاه بهاره و نمایشگاه بین المللی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان نیز گفت: 2 نمایشگاه عرضه کالای شب عید در مکان مصلی الغدیر خرم آباد و نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
مهرداد غضنفری افزود: نمایشگاه بهاره تا 20 اسفند ماه سال جاری و نمایشگاه بین المللی تا پایان تعطیلات نوروزی فعال می باشد.
به گفته وی توزیع میوه شب عید تا 20 فروردین در سطح استان ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: در سال جاری ۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان لرستان انجام شده است و طبق پیش بینی صورت گرفته از ۲۰ اسفندماه ۹۵ تا ۲۰ فروردین ۹۶ پنج هزار تن گوشت مرغ وارد بازار می شود.
عبدالرضا بازدار افزود: کمبودی در خصوص گوشت مرغ در استان لرستان وجود ندارد و ۱۲ کشتارگاه استان نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.
به گفته وی هزینه تولید یک کیلو مرغ 48 هزار ریال است و با قیمت 70 هزار ریال به مصرف کننده می رسد.
وی با بیان اینکه محدودیتی برای توزیع مرغ منجمد در استان نیست، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره شده است.
بازدار بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای و مصرف کنندگان عمده می توانند برای خرید مرغ منجمد از این نهاد اقدام کنند و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 55 هزار ریال در محل سردخانه و قیمت 57 هزار ریال توسط فروشنده به فروش می رسد.
به گفته بازدار برنامه تهیه گوشت قرمز در استان لرستان ۲۶ هزار تن بوده که در حال حاضر این میزان الان به ۲۸ هزار تن رسیده است و به طور متوسط ۲۱ هزار تن گوشت قرمز در استان مصرف می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه باتوجه به بارش های سیل آسا در شمال کشور موضوع تامین پرتغال با نگرانی مواجه شده است، ادامه داد: بیش از ۶ اکیپ از استان به شمال کشور اعزام شد که ۵۰۰ تن پرتغال خریداری کردند.
بازدار بیان کرد: ۵۰۰ تن پرتقال والنسیا با قیمت 25 هزار ریال خریداری شده که محموله آنها از فردا وارد استان می شود و با قیمت 35 هزار ریال در بازار استان توزیع خواهد شد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.