به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان لرستان اظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص چگونگی پرداخت این کمک ها از سوی مردم ، مهمترین عامل در حل این معظل اجتماعی است.
وی افزود: درصد بسیار بالایی از این افراد ، نیازمند واقعی نیستند لذا پیشنهاد می شود که مردم در امر کمک رسانی به مستمندان و نیازمندان، تنها از طریق نهادهای قانونی مانند کمیته امداد امام(ره) ، بهزیستی و موسسات خیریه اقدام به انجام این امرخداپسندانه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان به افتتاح مرکز ساماندهی متکدیان در خرم آباد اشاره کرد و گفت: نگهداری موقت، شناسایی و تفکیک افراد به نسبت وضعیت آنها از مهمترین فعالیت های این مرکز است.
خجسته پور در تشریح چگونگی طبقه بندی افراد معرفی شده به این مرکز گفت: در جریان تفکیک این افراد، پنج گروه در نظر گرفته شده که شامل مجرمان، بی سرپرستان ، گمشدگان و در راه ماندگان، معلولان و نیازمندان واقعی است.
وی افزود: متکدیان جمع آوری شده در یکی از این گروه های پنج گانه قرار خواهند گرفت و به نهاد های مرتبط با آن گروه ها معرفی خواهند شد ولی اگر پس از ساماندهی مجددا اقدام به این عمل کنند، فعالیت آنها جرم تلقی شده و قابل پیگیری در محاکم قضایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، همکاری همه دستگاه های مرتبط را خواستار شد و گفت: نهادهای متولی باید هرچه زودتر نمایندگان خود را بمنظور تفکیک متکدیان جمع آوری شده، معرفی کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای صحیح و به موقع این طرح، مردم لرستان و مسافرانی که در ایام نوروز به این استان سفر می کنند،شاهد وجود این ناهنجاری اجتماعی نخواهند بود.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.