به گزارش خبرنگار ایرنا جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل کمیته امداد خمینی (ره) بروجرد با اشاره شناخت و رفع محرومیت در حوزه فقرمادی ومعنوی از به عنوان مهمترین اهداف کمیته امداد افزود: مقام معظم رهبری تاکید فراوان بررفع فقر و محرومیت در جامعه داشته و ازاین نهاد به عنوان امداد رسان ها انتظار بیشتری در رفع فقر و شکاف طبقاتی ایجاد شده دارند.
وی بیان کرد: دردوره جدید بر توانمند سازی افراد تحت پوشش این نهاد بیش از هر موضوع دیگرتاکید شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: در لرستان حدود 65 هزار خانوارتحت پوشش کمیته امداد استان هستند که علاوه بر خدمات ارائه شده به آنها مستمری نیز پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار کرد: 82هزار خانوار لرستانی در قالب از 128 هزارو 803 تن که معادل 10 درصد از جمعیت استان بوده تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.
محمدی فارسانی با اشاره به شناسایی فقرای جدید که تا کنون کمتر مورد حمایت قرار گرفته اند اضافه کرد: براساس دستورالعمل سال 95 باید سالانه 10درصد افراد تحت پوشش پس ازتوانمند سازی از زیر پوشش امداد خارج شوند و این خروج از چرخه فقط به معنی خروج از چرخه مستمری است و پرداخت حق بیمه، کمک هزینه تحصیلی، اشتغال وهزینه مسکن تا زمان خودکفایی کامل همچنان ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در سال جاری در شهرستان بروجرد یک هزارو 261 فرد تحت پوشش به دلیل توانمند شدن از حمایت این نهاد حمایتی خارج شده اند که با تحقق این مهم کار شناسایی فقرای مستحق کمترحمایت شده راحت تر صورت خواهد گرفت.
محمدی فارسانی افزود: امسال حدود چهار هزار تن پشت نوبت تامین کمک هزینه جهیزیه بودند که با هم افزایی با سپاه و موسسه حضرت رقیه(س) یک هزارو 300 مورد جهیزیه برای روستاییان در مناطق محروم هر کدام به ارزش 70میلیون ریال برای هر فرد تهیه شده است.
وی افزود: امیدواریم تا پایان سال چیزی به نام پشت نوبت جهیزیه نداشته باشیم ومجموع چهارهزار پرونده پشت نوبت پرداخت شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: خدمات کمیته امداد طی 38 سال عمر انقلاب اسلامی بی نظیر بوده توجه به موضوع کمک های مادی، ارائه خدمات مسکن، اشتغال، مستمری، آموزش های لازم برای ایجاد اشتغال، بیمه و درمان از مهم ترین محورهای این نهاد بوده است.
محمدی فارسانی حمایت از روستائیان را یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی( ره) عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تمام تلاش خود را برای ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر به کار بسته است.
وی اضافه کرد: متاسفانه فرهنگ کار در بین اقشارتحت پوشش کمیته امداد ضعیف است و بیشتر این افراد با وجود برخوردار بودن از مدارک دانشگاهی به جای تلاش برای خروج از بحران بیکاری منتظر دریافت مستمری هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به 42 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیان کرد: این نهاد در تلاش است تا با بهره گیری از توانمندی های لازم و استفاده از فرصت ها و پتانسیل ها زمینه اشتغال این قشر تحت حمایت را در منزل ایجاد کند.
این خبر در حال تکمیل است......
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.