به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه ‌های نماز جمعه الشتر افزود: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جنایتکار در یمن، عراق و سوریه بوجود آورده، موضوع فلسطین کمرنگ‌ تر شده است.
وی اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین موجب بیداری ملت ‌های آزادی ‌خواه جهان به ویژه مسلمانان شد.
امام جمعه الشتر موضوع فلسطین را در راس موضوعات دنیای اسلام دانست و افزود: با وجود مشکلاتی که استکبار برای ملت ‌های مسلمان بوجود آورده، جنایت ‌های رژیم غاصب صهیونیستی نباید در حاشیه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید نسبت به موضوع فلسطین و جنایات رژیم جعلی صهیونیسم حساس باشند، گفت: این کنفرانس همه نگاه ‌ها را معطوف به مظلومیت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی کرد.
حجت الاسلام موسوی افزود: مقام معظم رهبری بر امیدواری مسلمانان و خوش بینی آنان به وعده‌ها و آیات الهی تأکید کردند که باطل ماندگار نخواهد بود و به فضل خداوند متعال به زودی شاهد قطع شدن دستان پلید استکبار و رژیم جنایتکار اسرائیل در منطقه خواهیم بود.
خطیب جمعه الشتر در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به هشتم اسفند، روز امورتربیتی گفت: تربیت یک امر اکتسابی است که فرد در فضای جامعه و در تعامل های اجتماعی کسب می‌ کند.
وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه تربیت اسلامی در جامعه اظهار کرد: جامعه‌ ای می‌ تواند پیشرفت کند که در آن، امنیت اخلاقی و اجتماعی باشد.
حجت ‌الاسلام موسوی آسیب‌ های اجتماعی را نتیجه دوری از تربیت اسلامی خواند و افزود: آغاز تربیت اسلامی در خانواده و مدارس شکل می‌ گیرد.
وی گفت: دشمن قصد گرفتن اعتقادات و باورهای جوانان را دارد لذا انتظار می رود متولیان فرهنگی به فراخور و تناسب وضعیت موجود، برای جوانان برنامه داشته باشند.
خطیب جمعه الشتر یکی از مهم‌ ترین آسیب‌ های اجتماعی را تجمل ‌گرایی خواند و تصریح کرد: فرهنگ تجمل ‌گرایی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.
وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه ما با دستان خودمان در رسانه ملی مروج فرهنگ غلط تجمل ‌گرایی شده‌ ایم.
حجت الاسلام موسوی به 9 اسفند سالروز حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان اشاره کرد و گفت: کیفیت کالاهای داخلی باید بالا برود.
وی افزود: مردم حامی کالای ایرانی هستند اما نباید کالای بی‌ کیفیت را با قیمت گزاف عرضه کرد که نمونه آن وجود خودروهای بی‌ کیفیت با مصرف بنزین و قیمت بالا و ایمنی پایین است.
امام جمعه الشتر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: خداوند متعال این بانوی بزرگوار را در قرآن به نام کوثر خطاب کرده و پیامبر اسلام(ص) نیز از آن حضرت به عنوان پاره تن خود یاد کرده است.
3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.