به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد سوری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهر پلدختر افزود: زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی پر فراز و نشیب بود و در تمام طول عمر خود دست از انقلاب و آرمان های آن بر نداشت.
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی نستوه و مبارزی خستگی ناپذیر بود که در طول مبارزات خود قبل از انقلاب توسط رژیم ستمشاهی به مدت چهار سال و پنج ماه زندانی شد.
امام جمعه پلدختر افزود: آیت الله رفسنجانی اموال خود را وقف و هزینه نهضت اسلامی امام خمینی(ره) کرد و تا پایان عمر با برکت خود از حریم انقلاب اسلامی دفاع نمود.
وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب نیز همواره در کنار مقام معظم رهبری ایفای نقش کرد و به عهدی 59 سال قبل خود با معظم له پایبند بود.
حجت الاسلام سوری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بارها در راه اهداف اسلام و انقلاب تا مرز شهادت پیش رفت و با وجود اختلاف نظرها هرگز در مواضع خود خلاف نظر مقام معظم رهبری نظری مطرح نکرد و از ولایت فاصله نگرفت.
وی به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند آیت الله رفسنجانی دارای هوش وافر و تکیه گاهی برای همه بودند.
وی با بیان اینکه خدمات این شخصیت بزرگ بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: دشمنان در این اواخر قصد داشتند از این اختلاف نظرها بهره برداری کنند اما نتوانستند.
امام جمعه پلدختر اظهار کرد: مردم به خاطر زحمات و تبعیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از مقام معظم رهبری و ولایت پذیری وی در مراسم با شکوه تشییع پیکر یار دیرین امام و رهبری شرکت کردند.
وی با بیان اینکه ولایت پذیری به عنوان یک اصل و در راس امور است، افزود: نباید نسبت به این اصل مهم بی تفاوت باشیم و همواره نیت و حرکت ما باید بر مبنای این اصل باشد.
حجت السلام سوری گفت: خناسان و دشمنان نه دوستدار دین ما و نه انقلاب ما هستند بلکه دنبال اهداف و منافع خود هستند و ما باید مواظب و هوشیار باشیم و حول محور ولایت به شیاطین اعتماد نکنیم.
وی افزود: دشمن نسبت به انقلاب ما کینه دارد و در هر عرصه ای سعی دارد نیروهای انقلابی را خدشه دار کند که ما باید با تبعیت از ولایت آنها را نا امید کنیم.
امام جمعه پلدختر با بیان اینکه مردم ما دیندار، متدین و ولایت مدار هستند، گفت: همه باید این مسیر را تا آخرین نفس ادامه دهیم زیرا هر زمان از ولایت تبعیت کرده ایم پشیمان نشده ایم.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.