به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان که روز پنجشنبه در محل استانداری لرستان برگزار شد افزود: بانک های خصوصی تمایلی به ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات ندارند در حالی که بنا بر تعهداتی که در این زمینه دارند مسئول هستند.
وی اضافه کرد: بانک های خصوصی از 19درصد پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال زایی به جای افزایش در سه ماه اخیر با رسیدن به 11درصد کاهش هم داشته اند که مدیران این بانک ها باید توضیح بدهند.
استاندار خطاب به بانک های خصوصی گفت: شما ملزم به انجام وظیفه خود در قبال اشتغالزایی در استان هستید اگر اختیار ندارید باید با مدیران خود در تهران صحبت کنید تا بتوانید به تعهدات خود عمل کنید.
بازوند با بیان اینکه بانک های دولتی علی رغم تمام مشکلاتی که دارند اما در موضوع اشتغالزایی و رفاه در استان عملکرد مطلوب و قابل قبولی از خود نشان داده اند گفت: این در حالیست که به همان نسبت بانک های خصوصی نیز مسئول هستند.
استاندار لرستان تصریح کرد: بانک های خصوصی باید بدانند اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه یک الگوی اقتصادی مطرح شده برای امسال است فتوایی مذهبی نیز به شمار می رود که باید به آن عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه ما می توانیم در خصوص عملکرد ضعیف بانک های خصوصی بصورت قانونی نیز برخورد کنیم گفت: تعطیلی هر یکی از شعب بانک های خصوصی در هر استانی می تواند نقطه سیاهی در پرونده آن بانک به شمار رود ولی دراین مرحله ما از بانک های خصوصی می خواهیم مشارکت خود را بیشتر کنند و با مدیران خود در تهران صحبت کنند.
بازوند گفت: بانک های دولتی به میزان 150 درصد در موضوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشارکت دارند اما بانک های خصوصی حدود 30 درصد است.
1920/6060
خبرنگار:مهری میردریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.