عنایت شرفی روز پنجشنبه درکارگاه آموزشی نحوه تدریس استانداردهای ملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی برتحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید استاندارد را باید به خوبی برای جامعه معرفی کنیم زیرا وجود این مهم به صورت دقیق و مطمئن نیاز اجتماع امروزی است.
وی اظهارکرد: استاندارد نقش مهم وتعیین کننده ای درزندگی روزمره مردم دارد وبستراعتماد سازی در جامعه فراهم می کند.
رئیس اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی بروجرد اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت در واگذاری تصدی امور به بخش خصوصی دومین آزمایشگاه استاندارد سازی به عنوان عضو همکار اداره استاندارد فعالیت خود را در بروجرد آغاز نموده که این کارگاه در این راستا برگزار شده است.
شرفی بیان کرد: دراین دوره آموزشی مطالبی شامل تعاریف استاندارد، وظایف سازمان ملی استاندارد، نحوه تدوین استانداردهای ملی ارائه شد.
وی ادامه داد: این آزمایشگاه ها در راستای آزمون فرآورده ها، تعیین کیفیت کالا وخدمات با اداره استاندارد لرستان همکاری می کنند.
رئیس اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی بروجرد با اشاره به فعالیت این سازمان یادآور شد: گرایش مردم شهرستان به سمت استانداردسازی و توجه به ارتقا ایمنی به ویژه در موضوع آسانسور افزایش پیدا کرده و امسال نیز حدود 55 گواهی ایمنی استاندارد آسانسور صادر شده است.
شرفی گفت: در سال جاری 50 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر، تعلیق و ابطال شده، 265 مورد بازرسی و 148 مورد نمونه‌برداری از خط تولید واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره استاندارد این شهرستان انجام شده است.
معاون پژوهش و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره را تحقق اصل 44 قانون اساسی واستفاده از توانِ‌ بخش خصوصی است.
محمد رضا معظمی گودرزی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر ارتباط خود را با صنعت و جامعه و ارائه خدمات به بخش های اجتماعی بیشتر کرده است.
وی اظهار کرد: یکی از راههای برقراری این ارتباط دو جانبه دریافت مجوزآزمایشگاه های همکار استاندارد از طرف دانشگاه می باشد که با دریافت این مجوز دانشگاه برای بعضی از فرآورده ها به عنوان همکار اداره استاندارد متولی اعطای گواهی استاندارد است.
معاون پژوهش دانشگاه آزاد بروجرد بیان کرد: هدف دیگر برگزاری کارگاه در خصوص نحوه تدوین استانداردهای ملی است و روش اعطای استانداردهای ملی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
به منظورافزایش مشارکت اساتید و کارشناسان این دانشگاه درتدوین استاندارد های ملی این کارگاه به مدت یک روزبا حضور30 تن از اساتید، کارشناسان و معاونان این واحد برگزار شد.
در این دوره، شرکت کنندگان با تاریخچه و قانون تأسیس سازمان استاندارد در ایران، معرفی ارکان شورای عالی استاندارد، جایگاه استاندارد‌‌‌سازی در سند چشم انداز 20 ساله، نقش استانداردسازی در سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، تولید و مبادله هر نوع کالا و خدمات مطابق با استاندارد، تاریخچه استاندارد، اصول هفتگانه استاندارد، سطوح استاندارد آشنا شدند.
6052/7273
خبرنگار : آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.