به گزارش خبرنگار ایرنا فریدون رواد روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی سلسله در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: اقدامات پیشگیرانه مانع از شکل گیری آسیب های اجتماعی می شوند.
وی بیکاری را مهمترین عامل شکل گیری آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: مسئولان باید در خصوص رفع این معضل نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

** سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشور است
فرماندار سلسله نیز در این نشست گفت: سرمایه های کشور تنها مختص صنعت و سایر منابع مادی نمی شود بلکه مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی و انسانی است.
قدرت الله فلاح نژاد افزود: آسیب های اجتماعی از قبیل بیکاری، اعتیاد و طلاق موضوعاتی هستند که سرمایه اجتماعی را با تهدید مواجه می کنند لذا برای رهایی از این آسیب ها باید با برنامه و دقیق اقدام کرد.
وی به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری پنج آسیب اجتماعی مهم کشور را اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فساد و فحشا و مناطق بحرانی عنوان کردند و اعتقاد دارند که باید آسیب دیدگان اجتماعی را فرزندان خود بدانیم.
وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده موضوعات اختلالات روانی، رفتارهای پرخطر و نزاع های عمومی به عنوان آسیب های اجتماعی لرستان مطرح هستند و ما نیز باید در سطح شهرستان سلسله این آسیب ها را اولویت بندی و برای برون رفت از آن ها راهکارهای مناسب ارائه نماییم.
فرماندار سلسله در خصوص طرح ملی تقسیم کار پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس این طرح، دستگاه های اجرایی به صورت مشخص و به دور از موازی کاری به بررسی آسیب های اجتماعی می پردازند.
وی فعالیت های ورزشی و فرهنگی را از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و افزود: سرمایه های اجتماعی را نباید با آسیب های اجتماعی هدر دهیم.
فلاح نژاد از اعضای کارگروه اجتماعی فرهنگی سلسله خواست جلسات کمیته های تخصصی خود را به صورت منظم برگزار کنند و در پایان جلسات 2 خروجی مهم اولویت آسیب های اجتماعی شهرستان را ارئه دهند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.