به گزارش ایرنا محمد رضا صفی خانی روز چهارشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد ارزش صادرات استان لرستان در هشت ماه نخست امسال را 141 میلیون دلار برشمرد و افزود: صادرات سال 94 نیز نسبت به سال قبل از آن 134 درصد افزایش یافته بود.
وی ادامه داد: افزایش 36 درصدی ارزش صادرات استان در شرایطی رقم خورده که نرخ رشد صادرات کشور پنج درصد عنوان می شود.
وی تصریح کرد: در این مدت واردات استان لرستان نیز 15 درصد کاهش یافته و بسیاری از کالاهای ورودی در حوزه فناوری های مختلف از جمله گلخانه ای، سنگ مصنوعی و تجهیزات فولاد ازنا بوده است.
صفی خانی ارزش افزوده استان لرستان در سال گذشته را سه دهم درصد عنوان کرد و افزود: با رسیدن ارزش افزوده به نیم درصد رتبه استان از 26 به 24 کشوری ارتقا یافت.
وی با بیان اینکه 33 درصد واحدهای صنعتی لرستان راکد و نیمه فعال هستند، گفت: بسته های حمایتی برای تولید کالاهای رقابتی در این واحدها اجرا می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد نیز اظهار کرد: در 9 ماه نخست امسال 152 میلیون دلار کالا از استان لرستان صادر شده است که درصد افزایش آن فاصله قابل توجهی با رشد صادرات کشور دارد.
حسین سلاح ورزی افزود: از مجموع 800 هزار تن محصول مازاد کشاورزی لرستان تنها 6 درصد صادر می شود که در صورت افزایش آن به 250 هزار تن، تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد می شود.
7269/3022
خبرنگار: الهام بابایی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.