به گزارش ایرنا غلامرضا آقامیرزایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به محض اطلاع از موضوع، ماموران زحمتکش شهرداری و نیروی انتظامی به محل اعزام شدند که یک خانم حدود 35 ساله به همراه سه فرزند 2، چهار و هشت ساله را مشاهده کردند که زیر یک چادر به طرز بسیار نامناسبی سکونت داشتند.
وی گفت: با توجه به مشکوک بودن مادر و بچه ها به اعتیاد به مواد مخدر با دستور قضایی مادر و فرزندان او توسط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی خرم آباد به مرکز نگهداری از زنان متجاهر و معتاد این شهر منتقل شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان افزود: پس از غربالگری (انجام آزمایش عدم اعتیاد) در خصوص این افراد تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود: اگر مادر معتاد باشد در مرکز نگهداری از معتادان به مدت سه تا 6 ماه نگهداری و پس از سم زدایی برای انجام اقدامات بعدی به مراکز بهزیستی تحویل داده می شوند.
آقامیرزایی گفت: کودکان نیز ابتدا باید غربالگری شوند و در صورت داشتن اعتیاد برای سم زدایی تحویل بیمارستان اعصاب و روان داده می شوند، سپس به مدت حداقل 20 روز در بیمارستان بستری و سم زدایی می شوند.
وی افزود: پس از طی دوره سم زدایی با دستور قضایی باعنوان کودک بد سرپرست تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: اگر این کودکان معتاد نباشند همان لحظه اول تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی می شوند و تا زمانی که پدر و مادر آنها شرایط نگهداری این فرزندان را نداشته با شند در این مراکز نگهداری خواهند شد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.