هم اکنون سه هزار هکتار گیاه دارویی در لرستان کشت می شود که این سطح در یک برنامه پنج ساله به ۱۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: هم اکنون سه هزار هکتار گیاه دارویی در استان کشت می شود که این سطح در یک برنامه پنج ساله به ۱۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

به گزارش جماران، اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این خبر افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد.

وی اظهار داشت:هم اکنون  حدود ۱۴ هزار تن گیاه دارویی از سطح  سه هزار هکتار اراضی استان  برداشت می‌ شود که با توجه به ظرفیت مناسب استان و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همچون تشکیل ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی قرار است در یک برنامه پنج ساله سطح زیر کشت این محصولات تا ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

 وی تصریح کرد: بخشی از هزینه کاشت و یارانه برای اندام‌های تکثیری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در اختیار بهره‌برداران قرار داده می شود، وکشاورزان علاقه مند به کشت گیاهان دارویی را جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی می‌کند.

حسنی مقدم با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی توجیه اقتصادی بسیار مناسبی دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه یک هکتار کشت گیاهان دارویی مخارج یک خانواده را تامین می‌کند، بنابراین توسعه کشت گیاهان دارویی  در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.