سید حبیب الله موسوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی شهر معمولان با بیان این که این نوع مراکز می تواند برای دانش آموزان بسیار مفید و موثر باشد اظهار داشت: مشاوره و خدمات روانشناختی کاربسیار مطلوبی به ویژه درحوزه آموزش وپرورش می باشد.

وی افزود: مشاوره نقش بسیار مهمی در شناخت مسیر و تعیین روش زندگی به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان به دنبال دارد و همه برنامه ها و فعالیت های حوزه مشاوره هدایتگر این قشر و عمل به وظیفه پرورشی مسئولان امر است.

بخشدار معمولان با بیان این که ابتدائی ترین کار انسان بامشورت بهترین نتیجه را دارد گفت: مشاوره و مشورت با مراجع آموزشی و پرورشی منجر به انتخاب درست  ونقش بسیارمهم و سرنوشت سازی درزندگی دارد.

وی افزود: برنامه ریزی های مراکز مشاوره باید متناسب با آموزش های ویژه دانش آموزان بر مبنای رفع موانع و مشکلات پیش رو و سبک زندگی سالم و در زمینه های مسایل مربوط به تحصیل و تعلیم و تعلم باشد.

موسوی بر اهمیت و ضرورت مشاوره در تمام مراحل زندگی به ویژه زمان تحصیل تاکید کرد و یادآورشد: بسیاری از مشکلات اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی مانند معضل طلاق و اعتیاد در خانواده ها با مشاوره مرتفع می شود.

بخشدار معمولان گفت: مشاوره به ویژه در حوزه آموزش و پرورش حائز اهمیت است چرا که با شناساندن تاثیرهای مخرب یکسری آسیب های اجتماعی به نوجوانان این آسیب ها و معضلات در جامعه کاهش می یابد.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش  استان لرستان  دراین مراسم ، هدف از راه اندازی مرکز مشاوره در معمولان را راهنمایی و مشاوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: امروز سلامت روان نقش مهمی در توسعه و پویایی جوامع بشری ایفا می کند و میزان رشد و توسعه یافتگی به سطح فرهیختگی آن جامعه بستگی دارد.

حجت اله مومنی افزود: دخالت و تعامل اصناف و قشرهای مختلف با حوزه تعلیم و تربیت هرکشوری باعث افزایش توسعه یافتگی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.