کاووس رمضان زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: از این مقدار ۳٧ مورد تخریب و قلع و قمع ؛‌ ۱۰۰ مورد توقف عملیات ساخت و ساز انجام شده و مابقی پرونده ها نیز در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت:‌ به مالکین اراضی کشاورزی که به صورت غیر مجاز اقدام به تغییر کاربری نموده اند فرصت داده شده چنانچه خود اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز نمایند و زمین را به حالت اولیه برگردانند احکام قضایی برای انها صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۷۷ تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان شناسایی شده تصریح کرد:‌ مردم باید قانون حفظ کاربری اراضی زراعی را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تغییر کاربری خارج از قوانین و مقررات اجتناب نمایند.

رمضان زاده گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در سال قبل ۹۸ مورد در دادگستری تشکیل و اقامه دعوا شد؛ حدود ۱۰۰ پرونده تخریب و قلع و قمع بنا به اجرا درآمد و برای مابقی پرونده ها بر اساس قانون حفظ کاربری توقف عملیات صادر شده است.

وی افزود: در همه شهرستان‌های لرستان گشت های امور اراضی نسبت به رصد و حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری مبادرت نموده و بر اساس قانون با شدت از هرگونه تغییر کاربری خارج از ضوابط و مقررات جلوگیری می نماید

۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.